Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 8 juni 2022

ANDLIGA SÅNGER - White Metal

Andliga sånger - White Metal.


Sweden Rock är äntligen igång igen, efter två års pandemi-paus!
Detta avsnitt av ANDLIGA SÅNGER blir allt annat än lugnt... Jag sitter i radiostudion i Sölvesborg och sänder ut på 92,0 avsnitt nr 79, med hårdrock som tema. 
Eller rättare sagt: WHITE METAL - kristen hårdrock med Guds seger som utgångspunkt.

Du skall få höra de tuffaste riffen, de starkaste texterna och en tveklös tro som blåser bort dammet på hyllorna!
Temat är Uppenbarelsebokens apokalyps och den Yttersta Tiden, som ofta är beskriven i hårdrockstexterna, och då blir tempot högt... 
När FN's klimatrapporter kommer, låter det som om de läser ur Bibelns sista bok. Och jag ryser.

Klicka på den bli noten och lyssna när du vill. Full fart, till Guds ära!



                          MUSIKLISTA

CICCIE PERNVEDEN MALM - Det sjunger i själen och hjärtat.

ALL FOR THE KING med Erik Tilling och Richard Hulteke - "All For the King", "Going Blind", "Alive" och "I Am God".

WHITECROSS - "In His Hands".

Kristen hårdrock.


HARMONY - "Kingdom". Visste du att det finns världsklassmusiker i Borås? Lyssna in det här gänget.

GOLDEN RESURRECTION - "The Final Day" - med en fruktansvärt skicklig gitarrist, likt Bach på en orgel, i rasande tempo! Christian Liljegren - tack!

ULF CHRISTIANSSON - "Soldater vi Äro" och "Tron sin Segerkraft". 
Göteborgsrockarna Jerusalems sångare Ulf tolkar här två gamla läsarsånger, i lugn takt, med vår tids tonspråk. Viktigt.

DEMON HUNTER - "Thorns". De enda nitar jag tänker klä ut mig med på Sweden Rock är de symboliska taggarna från Kristi törnekrona... och så jaga demonerna på flykt!

Gå inte på en nit.


Till sist, jag gick in i vår bästa HiFi-butik i Sölvesborg, som regeras av Bert Svensson, plötsligt tog han fram sin bluesgitarr och tolkade en dansk, gammal psalm, nr 619 i vår psalmbok:
- Jag går mot döden var jag går... 
Men vi går lika fullt mot himlen var vi går - med Jesus i hand.

Starka hälsningar,

- Helene Fransson Sturefelt, programkreatör och headbangare,
- Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker, som hellre hade lyssnat på något annat...

Huvudskakare.


Här kan du läsa mer om Sweden Rock och vad en kristen människa kan tänka om det. Året var 2019:



Owe Lindeskärs bönebrev:
www.kerygma.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar