Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 21 april 2021

ANDLIGA SÅNGER Hunger & Törst

Andlig hunger och törst.


Välkommen till radio Sölvesborg och Andliga sånger, avsnitt 52.
Vår fina lilla amatörradio har stora ambitioner att vara ditt sällskap i etern. Om du vill så kan du bli stödmedlem - en ny radiosändare kommer att behövas framöver.

Jag lekte med barnbarnen och vi gjorde en jingel tillsammans för radions swischnummer: 123 547 04 22. Den finns med i programmet - bara det är värt att lyssna på!

Brända CD-skivor är alltid spännande... Vad är nu det här? Jag hittade en skatt! Den heter "Hunger & Törst" men vi vet inte vilka artisterna är. Det låter som Maria Nordenback med vänner.
Texterna är starka med uppmanande eftertanke. Och jag tänker:
- Tänk om... tänk om det inte blir bättre...

De amerikanska skönsångarna i Bill Gaither Vocal Band är fantastiska med sina sånger, och förstärker temat.

Här kommer 59 minuters funderande med god musik. Tryck på den blå noten så startar programmet.


                             MUSIKLISTA

CD'n "Hunger & Törst" - "En Gud som gråter Kärlek", "Du är Frågan", "Hand med Valkar".

BILL GAITHER VOCAL BAND från CD'n "Greatly Blessed" - "Better Day", "Love Like I'm Leavin'", "Please Forgive Me", "Muddy Water", "You Are My All in All" samt "I Know How To Thank You".

CD'n "Gudslängtan" - Erik Tilling "Det sjunger i själen och hjärtat. Johan Sundqvist "Vill Va' hos Dig" och Mattias Martinsson "Vandra med mig".

Gaither Vocal Band.



I andakten har jag med mig min melodika och spelar psalm 266 b). Vad hände med de lata, ljumma sökarna?

Här är den lilla jingeln separat - på skoj, men med ett seriöst syfte; att stötta närradion!



Var välsignad!

- Helene Fransson Sturefelt, programkreatör och din röst i etern.
- Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker och redigerare.

Man ska inte bränna skivor...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar