Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

fredag 21 maj 2021

ANDLIGA SÅNGER 54 - Dansband

Kristen dansbandsmusik.


Vilken härlig dag! Välkommen till Andliga sånger i radio Sölvesborg, 92,0 - Blekinges enda närradio - värd att stötta!
Detta avsnitt nr 54 har smak av dansband. 

En av bröderna Samuelsson; Jard Samuelsson, har fortsatt producera musik. Från hans sångskatt kommer flera av melodierna, med goda texter. Det doftar Öland och Löttorps camping!

Från Karlskrona kommer Calle Malmstedt och Torgny Toje Josefsson. De har också rest runt mycket och sjungit trosvissa sånger om Guds kärlek och frälsningen hos Jesus Kristus. De har sällskap i musiken av Thomas Blomman Broström, med dragspel och sång. 

Välkommen till 59 minuters välsignad musik. Tryck på den blå noten så startar programmet (om det inte gör det, får du kolla din webbläsare... suck).



                            MUSIKLISTA

JARD SAMUELSSON från CD'n "När vi möts igen", inspelad 2001:
- En härlig Dag, "Han tänder stjärnorna", "Hjälp mig tro", "Det skall komma en ny Dag" samt "Jag har en Vän".

CALLE & TOYE med THOMAS från CD'n "Jubileum 25 år":
- "Vad jag är glad", "Jag aldrig kan Glömma", "Jag har gjort så många fel", "Det är ingen hemlighet", "Lägg tillsammans Guds välsignelser" samt "Där skall rosorna för evigt Blomma".

ERIK TILLING i vår signaturmelodi: "Det sjunger i själen och hjärtat".

Som du vet kan kristen musik ha vilken musikalisk språkdräkt som helst. Det gör att Andliga sånger får en stor bredd, som passar alla - eller ingen... men till slut blir alla nöjda!
Det viktiga är att du uppfattar budskapet; att du är så oändligt älskad av vår himmelske Fader!

Härligt!


I andakten spelar jag på Melodikan Sv Ps 252 "Hela vägen går han med mig" - vilken tröst för en orolig själ!

Radio Sölvesborg har en härlig jingel. Men vi har skojat lite med den...
Och så har ett av mina barnbarn gjort en kul jingel till närradions swischnummer: 123 547 04 22 - lyssna på slutet!
Vill du ge en enkel gåva så får du inte glömma skriva ditt namn, så vi kan välkomna dig.

Härliga hälsningar från

- göteborgaren och programkreatören Helene Fransson Sturefelt,
- skåningen och redigeraren Jörgen Hjärtenflo Sturefelt.

Galenskaparna och jag... Hejsan hejsan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar