Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 24 februari 2020

ANDLIGA SÅNGER Sökare Radio Sölvesborg

Radio Sölvesborg.


Välkommen till radio Sölvesborg, 92.0 MHz.
Tre dagar i veckan - tisdag, torsdag och söndag - sänds detta program kl 10, med repris kl 22.

Räckvidden är inte särskilt lång, därför gör jag det möjligt här på bloggen att lyssna på programmet, oavsett var i världen du befinner dig.

Detta avsnitt handlar om att vara en SÖKARE.

De flesta av oss är nog sökare... vi tror på Något Högre, men vet inte vad det är. Lika bra det, kanske, så slipper man besvärliga följdfrågor!
Men tänk om det är tvärtom - tänk om det är Gud som är den stora SÖKAREN. Gud längtar mer efter oss än vi efter Honom.
Tänk då att få bli Funnen - av Jesus själv. Det är verkligen stort!

Följ med på 59 minuters god musik ur den kristna sångskatten, där vi gömmer oss i Guds kärleksfamn.
Klicka på länken här:





Musik "Sökare".



                            MUSIKLISTA

SIGNATUR: Erik Tilling - Gudslängtan: "Det sjunger i själen och hjärtat".

HYMN TILL SÖKARE: Erik Tilling - "Trihagion" och "Andas på mig".

FRÄLSNINGSARMÉN: Louise Hoffsten och Lasse Englund: "Varför skola mänskor strida".

WESLEY TOLKAD AV BOSTRÖM: Ad populum - "Här som en hemlös vid din port" och "Göm mig i din kärleksfamn".

INGMAR JOHANSSON: Mysterium - "Mysterium" och "Du är en bön".

CALLE & TOJJE: "Jag har gjort så många fel" och "Jag har mött en vän".

ÄLSKADE UNGE: Dopsånger - "Jag vill sjunga och spela" och "Jag går inte ensam här".

HYMN FÖR SÖKARE: Erik Tilling - "Hymn för sökare".

ANDAKT med min ukulele!

ROLAND UTBULT: "Vår Fader".

ÄLSKADE UNGE: "Jag är hos dig min Gud, som fågeln i sitt bo".


Varma hälsningar,
Helene Fransson Sturefelt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar