Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

lördag 29 februari 2020

ANDLIGA SÅNGER Melodifestival Radio Sölvesborg

Gud mellan raderna.


Det här trodde du inte - att man kan spela Melodifestival-låtar i ett program med andliga sånger!

Jag heter Helene Perelli Alcazar Häggkvist... och jag har alltid velat undersöka de andliga kvaliteterna just i Melodifestivalen.

Finns Gud i schlagervärlden? Finns Gud mellan raderna i vindar som vänder och tonartshöjningar?
Följ med på en musikalisk resa!
Naturligtvis har jag även med musik från Frälsningsarméns sångskatt, där kända artister tolkar våra älskade psalmer.

Låtlista finns här nedanför.

Det blir en fin andakt på slutet också. Välkommen. Eller:
- Nu köööör vi!





                    MUSIKLISTA

UNO SVENNINGSSON & IRMA SCHULTZ "Godmorgon" - Melodifestivalen 2007.

ROGER PONTARE "Morgon mellan fjällen" - Frälsningsarméns CD "I goda händer".

SONJA ALDÉN  "För att du finns" - Mf år 2007.

SHIRLEY CLAMP "Med hjärtat fullt av ljus" - Mf 2009.

TRIPLE & TOUCH, Thomas von Brömsen "Det lilla ljus jag har" - Frälsningsarmén.

SAREK "Genom eld och vatten" - Mf 2003.

KALLE MORAEUS  "Underbart" - Mf 2010.

CAROLA "Evighet" - Mf 2006.

SUSANNE ALFVENGREN "Du är älskad där du går" - Mf 2009.

THE REAL GROUP "Tryggare kan ingen vara" - Frälsis.

JONAS GARDELL "Det finns en väg" - Mf 2018.

Andakt med musik på "munorgel"...

ANDERS EKBORG "Savior" - Mf 2010 - vilken mäktig final!!

GÖSTA LINDERHOLM "Bred dina vida vingar" - Frälsis.


Musikaliska hälsningar från Helene Fransson S.

Men här lyssnar du när du vill!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar