Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

söndag 9 februari 2020

ANDLIGA SÅNGER 1 Nystart Radio Sölvesborg

Närradio Sölvesborg.


Äntligen!
Här kommer första avsnittet av Andliga sånger från närradio Sölvesborg, 92.0 MHz.
En så liten räckvidd når bara en bit ned på Listerlandet... men med hjälp av bloggen kan du lyssna var du än befinner dig på jordklotet!

Vi har nu lyckats ladda upp den första ljudfilen och gör den tillgänglig här.
Programmet är 60 minuter.

Du kommer att få lyssna till andliga sånger med både välkända och nya melodier ur den kristna sångskatten.
Jag delar gärna med mig av ett ord eller två på vägen.

Detta är det allra första programmet med tankar och sånger kring Nystart. Fler program kommer efter hand! Klicka på länken här:
Hoppas din webbläsare kan öppna den.




Hoppas du får en fin stund! Var välsignad.

Helene Fransson Sturefelt.

Andliga sånger "Nystart".


Här är musiken som spelas i detta avsnitt:

GUDSLÄNGTAN: Det sjunger i själen - Erik Tilling.
Davidmedia.

VIKTORIAKÖREN - 15 andliga sånger: Pärleporten och Det skall bli frid på vår jord (med en strof från Jesaja 11 "...hur björn och lejon, kalv varg och lamm skall beta sida vid sida beta i frid).

BÖRJE RING - Frykman på gammalt vis: Min framtidsdag är ljus och Min Gud när jag betänker.
Och jag tänkte på vår farmor Frida i Hökhult...

BARBRO & GULLVI - Andliga sånger med touch av country. Mina vänner från Fjärdsjömåla sjunger En sång om kärlek, och Om jag kan hjälpa någon.

ALF LAX från Göteborg skriver egna låtar: Försoning, och AA-visan... mycket starkt vittnesbörd om att bli fri från alkoholen. www.talkingmusic.info

JARD & CARINA SAMUELSSON: Det finns en som bryr sig om dig.

ECKE BERGMAN, en kristen flygare och pilot som skriver egna sånger: Det är aldrig försent (till förändring) och Allting har sin tid (utifrån Predikaren kapitel 3).

ANDAKT: Jag tog med mig munspelet in i studion och spelade Blott en dag.
- Allt ju vilar i min Faders händer, skulle jag som barn väl ängslas då...
Psalmboken är en riktig skattkammare! Jag delade med mig av orden i bönboken längst bak, nr 66 om att Gud skall göra allting nytt. Det är skönt att få vila i bönen och ta emot välsignelsen.

GÖTE STRANDSJÖ avslutade med Mötas och skiljas.

Sångskatt. Böneskatt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar