Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

lördag 15 februari 2020

ANDLIGA SÅNGER Tro & Tvivel Radio Sölvesborg

Radio Sölvesborg, 92,0.


Här kommer det andra programmet i serien "Andliga sånger" från Sölvesborgs närradio, 92,0 MHz.
Egentligen är det nr 3, men det allra första var med jultema, och det har jag inte publicerat.

Nu ska du få lyssna till musik och reflektioner kring Tro & Tvivel.

Det är lätt att känna sig utanför när troende kristna sjunger jublande glada sånger. Är de verkligen så starka i tron? Får inte tvivlet plats någonstans?
Jo, det gör det.

Följ med nu på en musikalisk resa! Jag önskar dig goda 59 minuter, i Guds välsignelse.
Klicka på länken:





Tro & Tvivel.



                       MUSIKLISTA.

SIGNATUR: Gudslängtan, Erik Tilling - Det sjunger i själen.

FRÄLSNINGSARMÉN: Stonefunkers - Ovan där, och Stefan Sundström & Carl-Einar Häckner sjunger Barnatro.

DONALD HUMMEL: Som en bro över mörka vatten, och Håll mitt hjärta.

ROLAND UTBULT: Jag kan ej tvivla.

ULF CHRISTIANSSON: Löftena kunna ej svika, och Hos Jesus.

EFS, Ängelholm; FALLER MOT DIG: Förbarma dig.

ANDAKT: Jag spelar på min Melodika, som är en slags "mun-blåsar-orgel": Jag skulle gärna vilja tro att någon har mig kär - psalm 219.

VADSTENA - Torsten Holmberg på Klosterkyrkans mäktiga orgel - Dejlig är jorden.



Tillgivna hälsningar; Helene F S

- med gästande ljudtekniker Jörgen Hjärtenflo,
- samt närradioproducent Bosse Ohlsson.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar