Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 29 september 2022

IDENTITETEN RADERAS

Identiteten raderas.

De tar vår identitet, bit för bit. De tömmer oss på innehåll, sakta men säkert.
Förvirring och osäkerhet griper omkring sig.

Gränslösheten är norm.

Normlösheten är gräns, för det tillåtna - att normer och identitet är fult.
 
Vi ska inte ha något kön, ingen specifik religion eller tydligt land att bo i.
Vi är alla "hen", vi har en Oneness-religion med allt mixat och vi har inte längre några nationer - EU är vårt "land" och att vara världsmedborgare är målet.

Samt att vara goda och lydiga konsumenter.

Det jag nu skall skriva är politiskt inkorrekt. Det jag för fram, kan förmodligen du inte förstå som är under 30 år, matad med en gränslöshet som anses god. Du kommer att beskylla mig för olika saker, men det får vara så. 
Nu ska jag sätta ljuset på vad som kan hända när identiteten raderas.

Utsuddad identitet.

Vet du vem du är?
Jag vet vem jag är. Med hjälp av tre icke tillåtna begrepp skall jag beskriva det för dig:

- Jag är KVINNA, KRISTEN och SVENSK.

Jag känner själv hur jag ryser över att våga påstå något så konkret...

Den globala mänskosynen vill göra oss till - människor, rätt och slätt, utan preciseringar.
På ett sätt är det vackert, men det är också psykiskt knäckande. Och bibliskt förkastligt!
Med smak av lögn.

Det fjärde ordet är: 
- KONSUMENT.

För meningen med livet är att konsumera mera, när man är världsmedborgare. Eller? 

Farlig symbol.

         Identitet nr 1

Problemet är våra värderingar, inte att vi har olika hudfärg och kommer från olika länder.

Nutida livsstil har inga bra redskap att använda för att klara av olikheterna. Därför har man kommit på att man raderar dem istället! Och tänker positivt om allt, utan att erkänna att svårigheter finns, ty då drar man dem till sig.

Det är det österländska tänkandet som förnekar all ondska och upproriskhet. Det är bara frånvaron av ljus... Bah!
Säg det till dem i Ukraina...

Vi är "människor", helt enkelt. Visst, men... Även äpplena har sina sorter för att fungera.

 
Ta inte hen-syn till kön.


Vad säger Guds Ord? Jag måste kolla! Slå upp 1 Mosebok 1:

OCH GUD SKAPADE MÄNNISKAN TILL SIN AVBILD.
TILL MAN OCH KVINNA SKAPADE HAN DEM.
1 Mosebok 1:27.

Det betyder att:
1) Människan är sprungen ur Guds väsen, som en avbild.
2) Människan har en egen identitet som människa - inte som före detta apa.
3) För att vara hel krävs både män och kvinnor.

Det finns två könshormoner - östrogen och testosteron. Alltså är vi två sorters människor.
Här skulle vi alla kunna vara nöjda.

Men sedan börjar värderingarna och förtrycket och åsikterna och det erotiska kriget.
Men Bibeln talar bara om en enda mänsklighet, som har sitt ursprung och mål i Gud.

En enda mänsklighet: man och kvinna.

                 Identitet  nr 2:

Religion betyder att "åter knyta an till".
I sin djupaste mening är det att människan knyter an till sin Skapare. Den grunden finns i de flesta religioner.

Men sedan inträder den upproriskhet som kallas för "syndafall". Alla kulturer måste hantera ondska och våld, sjukdom och död, skam och skuld.
Ofta görs det med hjälp av offer av olika slag, för att blidka naturkrafterna eller de gudar man tror på.

Men så är det inte i Enhetens religion.

Vår tid vill lyfta fram den ultimata religiösa enheten som skall förena alla andra uppfattningar.

Oneness-religionen menar att vi är alla en enhet med universum. Man kan meditera sig till det tillståndet. Det är mycket vackert. Men de hoppar över allt som är problem och kallar det för "skapade uppfattningar av dualitet...."

Läs mer här:

Ett med universum?

Den österländska religionen har ingen gud, men gör universum till sin "gud" - annars går det inte ihop.
Universum är opersonligt, medan Bibelns Gud är en personlig Gud, som lyssnar och svarar, mer än bara genom sina naturlagar.

Genom att göra alla religioner till Ett, så slipper man ta ställning. Smart va'!
Men det är att lura sig själv.

Om min identitet som "syndare" blir förnekad, då är jag inte längre ansvarig för de dåliga handlingar jag utför. De syns inte.
Om ondskan i mig förnekas, då blir jag galen... Varför gör jag som jag gör ifall jag är god och "ett med universum"?

Nej, som kristen vet jag att befrielsen sitter i att erkänna allt som blivit fel. Förlåtelse, gottgörelse och försoning är den enda sanna vägen fram.

Alla händelser i Bibeln är en enda lång berättelse om människans upproriskhet och Guds förlåtande. Sakta, sakta växer hon i insikt, till den dagen då Jesus kommer in på tidsarenan som ett evigt svar på alla eviga frågor.

Eviga frågor, evig närvaro.

En av Bibelns sista böcker, 1 Johannes brev, beskriver glädjen och befrielsen så här.

GUD ÄR LJUS (inte vi) OCH INGET MÖRKER FINNS I HONOM.

OM VI SÄGER ATT VI HAR GEMENSKAP MED HONOM, MEN VANDRAR I MÖRKRET, LJUGER VI, OCH HANDLAR INTE EFTER SANNINGEN.

OCH BLODET FRÅN JESUS, HANS SON, RENAR OSS FRÅN ALL SYND.

OM VI SÄGER AT VI ÄR UTAN SYND, DÅ BEDRAR VI OSS SJÄLVA, OCH SANNINGEN FINNS INTE I OSS.

MEN OM VI BEKÄNNER VÅRA SYNDER, DÅ ÄR HAN TROFAST OCH RÄTTFÄRDIG OCH FÖRLÅTER OSS SYNDERNA OCH RENAR OSS FRÅN ALL ORÄTTFÄRDIGHET!
1 Joh brev kapitel 1:5-9.

Fantastiskt!!
Tack, av hjärtat! Det är nu, men först nu, som enheten med Gud kommer!

Nu kommer vi till den tredje delen av att ha en kapad identitet.

Jag vet vilken nationalitet jag har.

                Identitet 3:

Nationaliteterna. 

Åter igen är det våra värderingar som ställer till det.
- Vi är bättre än vad ni är.
- Vi vill ha mer mark och krigar oss till er.

Girigheten och maktfullkomligheten förstör. Inte själva nationaliteten!

Jag är svensk. Jag talar svenska. Jag har en egen bostad. Den är min.
Mina regler gäller hemma hos mig. Ingen kommer in här om inte jag öppnar. Den som behöver skydd får låna min soffa.

Vilka är ni som vill radera ut alla nationaliteter?
Hur vi än gör, måste vi ändå samarbeta.
Så vida inte vi hittar på en enda stor överbestämmare. En grandios diktator. Det börjar dra ihop sig till det... 
En enda chef, en enda bank, en enda kontroll av alla människor.

Ett enda kontokort - under huden.

Om nationalisterna försvinner i Europa, försvinner även våra olika språk. 
Ska engelskan radera ut alla andra? Vem vill det?

Under romarriket dominerade latinet, men det fick dra sig tillbaka. Folk hade sina egna språk och kyrkan var en viktig del i att bevara språken (visste du det?) och utveckla dem genom bibelöversättningarna på 1500-talet.

Men det digitala språket är anglikanskt, och många ungdomar talar svengelska, med låneord som de inte orkar översätta. 
Jag kommer att återkomma till det i ett annat inlägg.

Pengar som identitet, snart ett minne blott.


Varje land har sin kultur (det är inget fult) och sina gränser (det är inte hotfullt) med sina livsuppfattningar av rätt och fel (det är nödvändigt).
Skall denna nationella identitet raderas ut?

Detta är inte politik i första hand, det är psykologi, utifrån min synvinkel.

Gränslösheten och normlösheten vill se mångfald - men bara på sina villkor.
Nej, det var ju enheten som var viktig, att alla skall vara likadana. Men olika... Hm...

Ta bort alla flaggor! Utom en.


När identiteten suddas ut, då finns inget Rätt eller Fel. Det är också borta. Mycket praktiskt.
Även Gud är borta.

Konsekvensen vad gäller våra relationer blir då att familj och äktenskap är upplöst.
Polygami och polyamori kommer galopperande allt fortare.

Dock; det är okej att svenska kvinnor lever med fler män, men arabiska män får inte leva med flera fruar... Vår dubbelmoral saknar botten, och den etiska kompassen snurrar runt, runt.
Mångfalden är enfaldig och haltar betänkligt.

Vart ska vi?? Ingen vet.

              Identitet 4:

När identiteten kapats så kommer allt att regleras genom ett chip i huden. Där finns alla nödvändiga personuppgifter inklusive lösenord och bankinloggningar.
Mycket praktiskt, tycker den bekväme mannen i trettioårsåldern.

Men vi som är lite äldre, och dessutom kristna bibelläsare, vet att detta är början till det Stora Kontrollsystemet.

Har vi inte lärt oss att Facebook och Meta redan vet allt om oss, och skickar reklam därefter?
Har vi inte lärt oss av Georg Orwells roman "1984"?
Har du inte sett den tecknade filmen "Happy Betty" med en inopererad raket i huvudet så att alla blev programmerade att handla i hennes rosa varuhus? (tecknad film på 70-talet, mycket obehaglig).

Allt är under kontroll.


Människan skall helst inte vara kreativ på egen hand, eller tänka själv. Nej, nu gäller det på allvar att bli en god konsument. Då måste energin snurra på, el-priserna inte skena och gasledningar inte läcka i Nordsjön.
Vi har inte tid med sådant.
Hjulen måste snurra och vi skall överleva endast för att konsumera.

Är du inte rädd för kontrollen?
Lärde du dig inget av hoten om vccn-pass? Verkningslösa doser har sprutats in i miljoner armar, utan större skydd mot virus, men desto mer tydligt i registreringen vem som har lytt order, och vem som inte har tagit injektionen.

Jag måste fixa det här...

Om du inte har pass, får du inte handla.
Så löd ropet 2021. Ser du inte sambandet? Vi är totalt ofria - om vi inte passar oss och säger nej. 

Så var det även i Efesos för de första kristna - om de inte kunde uppvisa betalningen av offerskatt till kejsaren, som var gud, då fick de inte tillträde till marknaden. 
(Hela förra hösten skrev jag många inlägg om detta. Sök upp dem).

Chipet under huden - kontrollmarkeringen - närmar sig det Bibeln kallar för "odjurets märke".
Det handlar om marknad och konsumtion, om att förledas och falla i fällan. 

DE SOM TILLBER ODJURET OCH DESS BILD, OCH TAR EMOT DESS MÄRKE PÅ SIN PANNA ELLER SIN HAND, HAN SKALL FÅ DRICKA GUDS VREDES VIN.
Uppenbarelseboken 14:9

Observera att odjuret inte har päls - utan kostym...
Läs mer här:


Mot alla mänskliga rättigheter.

Nu avslutar vi detta långa inlägg.

Vem vill förleda oss att släppa vår identitet?
- Centerpartiets ungdomsförbund?
- New Age-folket?
- Globalisterna?
- Allihop tillsammans?

Till sist, ett citat:

"Vår huvudfiende idag är den globalistiska driften av dem som ser identitet - i alla dess former - som en ondska som måste övervinnas, och ständigt agerar för att flytta verklig makt bort från folket, till överstatliga enheter, som leds av förment upplysta eliter."
Citat Giorgia Meloni, sept. 2022.

Har du gett bort din makt?
Vet du vem du är?
Inser du ditt värde?

Vad är centrum i ditt liv?

Käre himmelske Far,

Hjälp oss att genomskåda vår tids lögner.
Rädda oss från rädslan att följa strömmen utan att tänka.
Jesus, tack för att Du brutit ondskans makt och gjort oss fria.
Helig Ande, fyll oss med sanning och kärlek så vi orkar gå emot vår tids normlösa gränslöshet.
Amen.

Identitetsrika hälsningar,

Helene Sture Kristell Raderingsfelt, 

- Old Age'are som är:

- mycket svensk, men jag älskar danskar också!
- mycket kvinna, men jag älskar män också!
- mycket kristen, men jag älskar muslimen också - och ber för din frälsning!

Utan chip och utan pass.

Fångad. Eller mot friheten?







 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar