Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 2 april 2020

ANDLIGA SÅNGER - ORO


Böneljus. Hopp i nöden.


Välkommen till Andliga sånger, radio Sölvesborg, uppladdat i molnet och nedladdat igen... för att du ska kunna lyssna, var du än befinner dig på jorden!

Vår sång rymmer både glädje och smärta. Detta program vill ge uttryck för den oro vi känner i Corona-virusets framfart, men också ingjuta mod, hopp och tröst.

Klicka på länken här nedan:




                                MUSIKLISTA:

Ciccie Pernveden Malm: "Det sjunger i själen och hjärtat".

Tomas Boström, Gotland: CD "Mellan raderna" - Saliga de modiga, Föd mig igen, Tillåtelsens kapell.
(tyvärr blev den första låten för svag i sin volym).

Johan Stengård med Sveriges Radios symfoniorkester: Morning has broken, Bridge over Troubled Water.

Ingmar Johansson: CD "Mysterium" - Om du nu finns.

Erik Bergman: CD "Ecke" - Ändliga värld, oändliga himmel.

Frank Ådahl: Bön för Sverige.

Barnpsalmer "Älskade unge": Du omsluter mig.

Erik Tilling  CD "Gudslängtan" - Vill va' hos dig, Vandra med mig.

Listerkyrkan EFS Martin Åsman och Andreas Nordin: Var inte rädd, psalm 256.


Program nr 13.

I andakten spelar jag på mitt moll-munspel, psalm 256 "Var inte rädd, det finns ett hemligt tecken".
Jag försöker sätta en personlig prägel på programmet, och bjuder frimodigt på min egen musikalitet.

Må Herren välsigna oss alla.

Varma hälsningar, utan oro!
Helene Fransson Sturefelt.

Moll-munspel.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar