Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 21 april 2020

ANDLIGA SÅNGER - Barn & Tro

Barn och Tro.


Det sjunger i själen och hjärtat - min sång till dig!
Välkommen Andliga sånger i radio Sölvesborg, 92.0 MHz.

Du skall få lyssna till både nya och välkända melodier ur den kristna sångskatten.
Att sjunga till Guds ära gör vi vuxna det? Eller är det enklare för barnen? De skall få sin plats i detta avsnitt: BARN & TRO.

Men först: sätt dig nära radion, eller datorn, så kan vi väl ta en fika ihop?!
Klicka på länken här:




                            MUSIKLISTA:

Signatur: Erik Tilling, CD'n "Gudslängtan" - Det sjunger i själen.

Anna-Maria Bergqvist, CD'n "Där du är" - Bara vi två. Där nåden vill ta vid.

Frälsningsarmén, CD'n "I goda händer" - Ingmar Olsson: Liten och stor.

Carola, CD'n "Sov på min arm" - Det gåtfulla folket. Ge mig handen min vän (irländsk bön). Jag lyfter ögat mot himmelen.

Gäst i studion! Johannes Holmquist - egen tonsättning av barndikten om tvättbjörnen...

Linköpings stift, CD'n "Älskade unge" - Älskade unge. När jag var liten, bara så här. Vem är det som kommer på vägen. Jag går inte ensam här.

Tomas Blank och Skogängens barnkör och solister, CD'n "Våra mest älskade barnpsalmer" - Vi sätter oss i ringen.

Lars Häggberg - Lars Garage - CD'n "Tio hoppsånger för barn" - Hej Gud! Gud är med mig överallt.

Kicki Löwenham, CD'n "Sommardrag på Timmernabben" - Jesus älskar mig.

Liam och Layel, CD'n "Super-Jesus" - Ingen är som du. Min bästa kompis.

Andakten: min ukulele, barnpsalmen 612 "Uppstått har Jesus, hurra hurra". Psaltaren 139. Scoutbönen:

Käre Far i himlen, tack att jag finns till!
Hjälp mig leva riktigt, göra det Du vill.
Lär oss här på jorden tycka om varann
Låt oss få en framtid, skyddad av din hand. Amen.



Er vän bland radiovågorna,
Helene Fransson S.

På återhörande!

P.S. Det är ett brus i sändningen som beror på tekniken genom det gamla mixerbordet.
Till Sölvesborgs kommun:
- Snälla, kan ni sponsra Närradion med ett nytt mixerbord! Tack!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar