Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 8 april 2020

ANDLIGA SÅNGER - Golgata

Andliga sånger om påsken.


Välkommen till Andliga sånger, radio Sölvesborg!

Vad hände egentligen vid den allra första påsken?
Hur gick det till när Jesus instiftade nattvarden, när han gav sitt liv på Golgata kors och uppstod igen, på tredje dagen?
Här kommer 59 minuters dramatik kring Skärtorsdagen, Långfredagen och Påskdagen.

I detta avsnitt har jag valt ut musik som besjunger Guds lamm och brödet som blev brutet.
Jesus för världen givit sitt liv...
Kanske längtar vi mer än någonsin efter Guds närvaro - en Gud som har varit längst ned i lidandet och brutit dess makt.

Klicka på länken och lyssna!





                                  MUSIKLISTA.


Signaturmelodin - Erik Tilling - DET SJUNGER I SJÄLEN, CD'n "Gudslängtan".

Ulf Christiansson - JESUS FÖR VÄRLDEN, CD'n "Öppnade ögon".

Celtic:  LAMB OF GOD, CD'n  "The Ultimate Collection".

Iona: BRÖDET SOM BRUTITS och HÄR SER VI NU GUDS LAMM, samt GUD DU KAN VÄNDA TÅRARNA, från CD'n "Himlen och jorden sjuder".

Oslo Gospel Choir: BEHOLD THE LAMB och ABOVE ALL, från CD'n "Above All".

Sven Hagvil med kammarkören Tillit: TYSTNADENS RUM, CD'n "Tystnadens Dolda Rum" från 2006.

Per Harling: O GUDS LAMM och en kinesisk sång AMEN, från CD'n "Hela världen sjunger".

Lovsång; ÖPPEN KÄLLA från CD'n "Jag vill lova Herren alltid."


Judas pengar...



Varma hälsningar från Helene Fransson Sturefelt,

- radioprogramskreatör, på väg till den gamla vaktmästarbostaden där radiostudion är inhyst.
Vill du komma i kontakt med mig, så mailar du:
helene.f.sturefelt@live.se

Var välsignad!

Radiostudion i bakgrunden.


Bosse Ohlsson är ansvarig utgivare vid närradion.

Men denna länk och upplevelse från Jerusalem ansvarar jag själv för, och den hör inte ihop med radion. Dock lägger jag ut den här på min hemsida, för att den som vill kan läsa mer om vad som hände, och se några foton dessutom.

Här är en länk till det som hände på vår resa till Jerusalem 2018:

https://helenesturefelt.blogspot.com/2018/04/gaza-och-gabbata-leva-eller-do.html








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar