Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

fredag 6 mars 2020

ANDLIGA SÅNGER - Keltisk andlighet

 

Välkommen till ännu ett program i serien ANDLIGA SÅNGER i radio Sölvesborg, 92,0 MHz.

Temat är den keltiska andligheten där man uppfattar naturen som en Guds läsebok.
Med musikens hjälp skall vi ta oss ut i skogen där koltrasten sjunger sin liturgi till Skaparens ära, och aspens löv blir till trädets eget oblat.

Du ska även få följa med till den torra öknen i Israel, där en trädplanteringsprojekt får öknen att grönska.

Vår egen bokskog i Sölvesborg får också sin uppmärksamhet.

Tidvattenvågor, harpa och flöjter berör själens djup. Lyssna extra noga på den svenska översättningen av Be My Vision!

Klicka på länken ovan!

Keltisk musik.


                       MUSIKLISTA:


IONA - Turning Tide.

CELTIC - Here I Stand. Amazing Grace.

CELTIC INSTRUMENTAL AIRS FROM IRELAND: She Moves Through the Fair.

CELTIC - Just As I Am. Be Thou My Vision.

FRÄLSNINGSARMÉN - Var jag går i skogar, berg och dalar, Mirja Burlin. O Store Gud, Åsa Gustavsson.

SONGS of GALILEE - Malachey Ha Shalom. Hallelujha Laolam.

HIMLEN OCH JORDEN SJUDER - John Bell, Skottland: Möt mig nu som den jag är. Lyssna, Gud.

Andakt med mitt munspel!

HIMLEN OCH JORDEN SJUDER: Må friden från jorden följa dig.

CELTIC - Be Thou My Vision.


Varma hälsningar!
Helene Fransson Sturefelt.

Närradiostudion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar