Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

söndag 22 mars 2020

ANDLIGA SÅNGER - Fader Vår, Närradion


Sölvesborgs närradio, 92,0 MHz.


Här kommer det nyinspelade programmet FADER VÅR i Sölvesborgs närradio.
Andliga sånger spelas in några veckor i förväg. Poängen är inte att ta upp dagsaktuella ämnen, men det känns onekligen viktigt att på något sätt kommentera coronavirusets spridning.

Det kunde jag av förklarliga skäl inte göra på det avsnitt som sändes förra vecka. Temat "Lovsång" känns lite för glatt med tanke på de smittskyddsåtgärder hela samhället tvingas göra.
Å andra sidan får sången aldrig tystna - den håller emot rädsla och ångest.
Det programmet har jag inte lagt ut här. Det får vänta.

Både låtval och texter är lite annorlunda på dessa två kommande program.
Låt oss tillsammans hämta styrka och medmänsklighet hos Gud, vår Fader.

Klicka på länken här nedan.






                           MUSIKLISTA:

Roland Utbult: "Till vår Gud" och "Han är en så förstående Gud".

Freddie Wadling - Frälsningsarmén: "Blott en dag".

Samlings-CD "Jag vill lova Herren alltid": Fader, Dig vill vi söka.

Din ljusa skugga, en heligdans-mässa: "Herrens bön, låt ditt rike komma".

Martin Börjesson: "Vår Fader i himlen".

Hip Hop - Så är det: "Vår Fader".

Jerusalem: "Daddy, who has made"

Mikael Järlestrand: "I min Faders hus".

ANDAKT på min melodika, Sv Ps 20 "Helige Fader".

Roland Utbult: "Fader Vår".

Kjell Lönnå - Älskade psalmer: "Helige Fader".

Carola - Sov på min arm: "Gud som havet" och "Du omsluter mig"

Musiken i program nr 12, FADER VÅR, radio Sölvesborg.
 
 
De bästa hälsningar, Helene Fransson Sturefelt.
   
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar