Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 13 mars 2023

OM DEMONER - samlade inlägg

Lek inte med det ockulta.

Vi befinner oss mitt i den kristna fastetiden. 
Många bibeltexter handlar om prövningar och frestelser. Det är kampen mot ondskan och det är den kämpande tron som ansätts hårt av livets prövningar.

Men det finns en situation som är extremt svår vad gäller ondska, och det handlar om att vara besatt av en demon.

Att vara besatt av en demon är en mycket allvarlig situation. Det är ingen psykisk åkomma, det är en andlig sådan.
Sjukvården kan inte hjälpa till. Det finns inga mediciner som botar demoners härjande. Endast den som lever i bön med Jesus Kristus har tillgång till redskap som är starkare än denna djävulska upplevelse.

Besatt av djävulen.

Under årens gång har jag skrivit flera inlägg om demonbesättelse utifrån vad människor upplevt, och framför allt utifrån vad Bibeln säger.

Det fysiska skall förstås utifrån kroppens förutsättningar.
Det själsliga skall förstås utifrån den psykiska och mentala kunskapen.
OCH.
Det andliga skall förstås utifrån vad som händer i människans ande.

Det märkliga är att demonerna själva är rädda för Jesus... De vet att Han är Herre över dem...

Här kommer ett antal inlägg som du kan läsa i lugn och ro.

2014 i mars skrev jag om kampen mot ondskan - Markus kapitel 9:14.
"Jag tror, hjälp min otro".

Läs mer här:




Sedan skrev jag om demoner och oren mat - 1 Timotheusbrevet 4, med äckliga foton från en woodoo-tingeltangelmarknad...

Läs mer här:


Jesus anklagades för att driva ut onda andar med djävulens hjälp. Men satan kan inte driva ut sig själv... - Lukas kapitel 11.

Läs mer här:


2015 skrev jag om Beelsebub och den orena anden, med varning att då in i ockulta sammanhang. Det är mycket mer destruktivt och farligt än vad vi förstår.

Läs mer här:





Även 2012 skriver jag om detta ämne, där jag är upprörd över hur många - inte minst präster - blandar ihop psykisk sjukdom och andlig besättelse. Det är en skymf mot båda "åkommorna" och kan ställa till större problem än vad det var från början.

Läs mer här:


Om du behöver prata vidare om detta, får du gärna höra av dig.
Maila då helene.f.sturefelt@live.se

Guds beskydd över dig!

Helene F Sturefelt, V.D.M.
- förebedjare.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar