Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 8 mars 2023

KVINNODAGEN 8 mars

Är det bättre att vara man?


Så förnedrande detta uttryck är - Kvinnodagen... 
En dag om året får bära kvinnans namn. Det är djupt omänskligt och djupt obibliskt.

Jag vill inte vara med om gratulationer på sociala medier på denna dag, och få reklamrabattutskick på smink... när den värsta dödsorsaken världen över är att vara född - till kvinna.

Här har jag samlat ett antal artiklar som jag skrivit genom åren, om KVINNAN.
Läs bara om du har tid. 

Annars - fortsätt kämpa åt alla mäns småäckliga skratt åt kvinnor och sexualitet.

Du vackra kvinna!


Här kommer ett inlägg från 2011 då Internationella kvinnodagen sammanföll med Fettisdagen.
Det var intressant!


Från 2012 skriver jag om den Sköna Kvinnan - ett motsatt perspektiv till mannen.
Intressant. Igen!


2013 fotograferar jag sensuella vinklar i naturen och skriver en härlig hyllning till kvinnan!
Det vill du inte missa.

Du underbara kvinna!


Slut fred!
Balansera din Animus med Anima.
Vi bär alla rollerna i oss.

Kvinnsmanliga hälsningar,

Helene Sture Kvinnofelt, förstås.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar