Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

söndag 21 augusti 2022

ANDLIGA SÅNGER nr 81 - Båtar och fyrar

Musik om hav, båtar och fyrar.


Välkommen till ANDLIGA SÅNGER, utsänt från radio Sölvesborg, 92,0 MHz, där temat denna gång är båtar och fyrar, avsnitt nr 81.
Du ska få höra lugna låtar och stora röster, och få följa med på en pilgrimsseglats i Göteborgs skärgård med den tremastade skonaren "Ingo".

I andakten sjunger jag en egen text av "I'm sailing". Se längst ned på sidan.

Klicka på den blå noten så startar 59 minuters havs-musik!


                         MUSIKLISTA

Signatur: "Det sjunger i själen och hjärtat" - Ciccie Pernveden Malm, som även skrivit nästa låt:

CICCIE PERNVEDEN MALM: "Havstankar".

RAYMOND BJÖRLING: "Till Havs".

ROLAND UTBULT: "Längtan till Havet", "Du har ett namn", "Ge mig Välsignelse".

CAROLA: "Som en Båt" (favorit i repris!), från CD "Credo" och "Namnet Jesus".

Jesus är som en fyr. Detta är dock Hanö.


Young & Free: "Sinking Deep".

KJELL LÖNNÅ: "Wade in the Water"

Ö-BARNA: "Lugna hamn".

JAN SPARRING: "Den bräckta skutan".

TRE BARYTONER: "Du lyfter mig".

DONALD HUMMEL: "Som en Bro".

Ciccie Pernveden Malm.


Här är min nytolkning av Rod Stewarts I'M SAILING:

JAG SKA SEGLA, DÖRREN REGLA
MOT DET GAMLA JORDELIV.

SLÄPPA TAGET, ÄNGLALAGET
LYSER FÄRDEN, FÖR MIN SJÄL.


BÅTEN STÄVAR, ÅH JAG SVÄVAR
ÖVER HAVET, MOT DET LAND, DÄR

STRANDEN VÄNTAR, OCH JAG LÄNGTAR
MÖTA ALLA, GUD MIN FAR.


REVAT SEGEL, HAVETS SPEGEL
SAKTA STILLNAR, ÅH MIN SJÄL!

GÅ UR TIDEN, IN I FRIDEN
TAG EMOT MIG, GUD JAG BER.

Ny svensk text av Helene F Sturefelt,
28 feb 2010, spelad i radion i aug 2022.

Bogö kyrka på Mön, Danmark.


Sjung den gärna!

Gungande hälsningar från
Helene Fransson Sturefelt, programkreatör och amatörsångare,
Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker.

Nordisk sång.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar