Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 5 juli 2022

ANDLIGA SÅNGER nr 80 - Läger

Bibelkörer på läger.

Packa din väska! Har du allting med dig? Välkommen till ANDLIGA SÅNGER nr 80, utsänt från radio Sölvesborg, 92,0 MHz. 
I detta avsnitt ska du få följa med på läger. Vi lever nära, öser ur bönen och bibelläsningens källa, fikar, skrattar och umgås. 

Med min enkla diktafon har jag spelat in några lovsånger från EFS-kyrkan i Ängelholm och Sundsgården söder om Helsingborg. Gemenskapen är varm och innerlig, det tror jag du kan höra! 
Följ med! Klicka på den blå noten, så startar programmet.


                         MUSIKLISTA

Signatur: "Det sjunger i själen och hjärtat" - Ciccie Pernveden Malm.

EFS-kyrkan i ÄNGELHOLM på Metallgatan: 

"Pärleporten" på annan melodi - mycket fin!
"Hängmatte-tro" - Frida.
"Oändlig nåd" - Psalm 231.
"Glad jag städse (alltid) vill bekänna; jag är döpt i Jesu namn" - Psalm 69.
"Citronfjärilen" - Frida; mor och dotter.

EFS-kyrkan i Ängelholm.

SUNDSGÅRDEN:

"Med evig kärlek" - Jeremia kapitel 31.
"Fäst dina ögon på Jesus, Vi vill ge Dig ära, Detta är Dagen".
"Skapa i mig Gud, ett rent hjärta" - Psaltaren 51.

"EFS-visan" av och med Magnus Widholm, och i bakgrunden hörs Mikael Landgren - fina vänner!
"Fame" - Vi skall leva för evigt - vid pianot; Lennart Albertsson.

"Praise the Lord" - bordsbönen som ofta sjunges på läger!
"Varje liten morgon".

"Den skönaste" - med utsikt över Öresund och den danska kustlinjen.
"Pärleporten", igen, med den mjuka varma melodin som vi hörde i början.

Sundsgården, utsikt mot Danmark.

ANDAKTEN:

När jag läste min Bibel här om dagen slog jag upp Psaltaren 93. Plötsligt kom en gammal melodi tillbaka, från 70-talets läger. Jag tog fram gitarren och melodin letade sig fram...

Från psalmboken läste jag och bad med ord från psalm 491, en bön från 1535:

"Jag för den nya dagen i bön blir stilla nu.
  I dina händer tag den, och låt den bli, O Gud,
  en dag då jag får vandra på vägar Du berett,
  en dag då jag åt andra kan ge vad Du mig gett."
                                                                    Amen.

Till alla jagade duvor och sårade hjortar; Jesu kärlek är för oss.

Varma hälsningar från 

- Helene Fransson Sturefelt, programkreatör med sinne och hjärta för det nära och amatörmässiga... ; )
- Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker med sinne för att redigera bort skrap och krafs...

Gudslängtan, som blir uppfylld.

Om du vill läsa mer om vad som blev sagt i bibelstudium och föreläsningar så kommer här några länkar till min hemsida - Sturellas Fotoblogg:





Sundsgårdens folkhögskola.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar