Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 13 juli 2022

ANDLIGA SÅNGER Lyssna när du vill!

Sölvesborgs närradiostudio, 92,0.

Nej, jag vill inte ha någon "podd"! Jag är hellre uppe i det blå... Molntjänsten gör att jag kan bjuda dig att lyssna när du vill på ANDLIGA SÅNGER, utsänt från den utmärkta lilla närradiostationen i Sölvesborg.

Programmen sänds direkt på FM-bandet 92,0 MHz. Ratta in din radiofrekvens där - mellan P2 och P1:
- kl 07 på måndagar, onsdagar och fredagar,
- kl 10 och 22 på tisdagar, torsdagar och söndagar.

Annars kan du som sagt lyssna här genom att klicka på länken. Då kommer du in på min hemsida. Där finns en blå not som du sedan klickar på och så startar 59 minuters goda tankar med kristen musik - i alla musikstilar!

Så här i sommartid lägger jag ut några repriser. Håll till godo! Var välsignad!

Radio Sölvesborg, 92,0.


1. Hunger och Törst med Maria Nordenback och Bill Gaither Vocal Band:


2. Blommor kan vara romantiska, men det kan också vara djupt allvarliga och berätta om våra personligheter. Lyssna här:

Blomman i studion.


3. När popmusiken kom in i frikyrkan blev det uppståndelse... Väckelsesångerna fick nytt tempo och ny språkdräkt. I detta avsnitt om NOSTALGI får du höra kristna band som skapade tro hos många ungdomar på Listerlandet:


4. Du vet ju att jag tycker mycket om att spela ukulele och är med i en liten ukuleleorkester. 
Här kommer ett avsnitt där Motala och Skövde är representerade genom "Ukulelepojkarna" och "Ukulelebröderna".
Frimodigt och glatt är det!

Radio-ukulele!

5. Den femte reprisen är med några lokala talanger som kallar sig FOURTUNES. Det är fyra kvinnor med tät klang i sångerna, inspelat med min enkla diktafon på mobilen, jodå, det går. 

Följ med till Listerkyrkan en ljummen sommarkväll i juli:


Radioandakt.

Varje avsnitt har en enkel andakt där jag ofta har med något instrument in i radiostudion.
Bön och bibelläsning är viktigt för mig och jag vet att det gör gott för den som lyssnar.
Tack Gud för vår lilla radiostudio och dessa trofasta amatörtjänare!

Detta är min livsmodell - att verka utan att synas...

Frekventa hälsningar,
Helene Fransson Sturefelt, programkreatör
Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker.

Inspelning pågår.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar