Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 29 juli 2021

FOURTUNES Andliga sånger nr 59

Fourtunes, Listerkyrkans utescen.


Välkommen till mitt program i Sölvesborgs närradio, 92,0! 
Andliga sånger röner fin uppskattning och når nästan hela Blekinge och en bit in i Skåne.
Men lättast är kanske att lyssna när du vill - här.

Detta är så nära en "podd" jag vill komma...

Den skönsjungande kvartetten Fourtunes gästade Musik i sommarkväll den 7 juli 2021.
Platsen är Hällevik, Listerkyrkan EFS. Det var så fantastiskt att höra koltrastarna sjunga med i den här konserten!
Fåglarna skapade andakt med sin sång.

I detta avsnitt nr 59 spelar jag även några fina melodier från CD "Psalmer för Livet".
Här kommer 59 minuters härlig gemenskap.
Klicka på den blå noten så börjar programmet.

 


                             MUSIKLISTA

Ciccie Pernveden Malm: "Det sjunger i själen och hjärtat".

FOURTUNES: 
"Sommar", I Wish I Could", "Sun, sun, sun". "Kyrie Eleison", "Peace For Your Soul", "Whitout You", "Newborn Soul" samt "You Can Reach Me".

Dessa fyra samklingande kvinnor är en avknoppning från kören "Novah Gospel" i Sölvesborg.
Det hade regnat (!) på eftermiddagen, men lagom till "soundcheck" tittade solen fram.


Bibbi Samuelsson, kapellmästare.


Från CD'n "PSALMER FÖR LIVET" kommer här fyra sånger, skrivna av Lars Westberg och Hans Nyberg: 
"Över ängar, genom dalar", "Vad är en Gud", "På egen väg" och "Du ser på mig".
Mycket fina sånger som dock inte finns i någon psalmbok.

I andakten får du höra några tankar utifrån psalm 191, med tveksam sång från Listerkyrkans utescen. Jag får hjälpa till lite med blockflöjt inne i studion.

"En enda helig mänskosläkt" är Guds mål med jordens alla folk. Det är mycket starkt!

Om du vill läsa mer, så har jag gjort ett eget inlägg här med bara andakten:


Solen torkar upp allt regn.


Med detta önskar jag dig Guds rika välsignelse!

- Helene Fransson Sturefelt, programkreatör vid mikrofonen,
- Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker och redigerare.
Vi hade lite problem med ena mikrofonen ifall du tycker det knastrar...

P.S. det var 30 grader i radiostudion när vi spelade in... Den här hemska värmen tar knäcken på oss, det är sjätte veckan nu som temperaturen varit mycket hög i landet denna sommar år 2021.

Hjälp, temperaturen skenar!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar