Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 25 mars 2021

ANDLIGA SÅNGER - Passionsorgel

Kyrkorgeln i St Nicolai kyrka, Sölvesborg.


Välkommen till Andliga sånger i radio Sölvesborg, 92,0 MHz. 
Detta avsnitt nr 50 är fyllt av mäktig orgelmusik, innerliga sånger och reciterade psalmer.
Det är passionstid, fastetid, inför Palmsöndagen och Stilla veckan.

Vi är många som saknar kyrkan och dess gudstjänster så här i pandemitider. Därför gick jag ned till St Nicolai kyrka här i Sölvesborg och spelade in musik med organist Cecilia Lind.
Min ljudtekniker har även gjort en snygg av-inspelning från TV-gudstjänsten i Hässleholm (17/1) med körsång från församlingen.
Hoppas du kan känna att du är "med" i församlingen!

Tryck på den blå noten så börjar 59 minuters musik och min ljuva stämma... Hmfrr!

                              

                              MUSIKLISTA

ERIK TILLING - Det sjunger i själen och hjärtat.

St NICOLAI KYRKA, Sölvesborg, organist Cecilia Lind: "Bach - "Präludium i g-moll". 

Längre in i programmet kommer PSALM 74 "Du som gick före oss", PSALM 442 + 441 på blockflöjt.
PSALM 443 "Dig vi lovsjunger, ärar" samt Bach "Fuga i g-moll".
Tack för gott samarbete!

HÄSSLEHOLM, Svenska kyrkan, med Mattias Vad Jensen vid pianot: "Den enda frågan", "Kyrie" och "Gloria", "Who Knows But You Lord" samt "Vi".
Tack till ljudteknikern för stort arbete bakom denna digitala framgång.

ULF CHRISTIANSSON - "Jesus för världen" Psalm 45.

ERIK TILING från CD'n "I dina vingars skugga": "Sanctus - Sjung till Jesus", "Credo - Du har räddat mig", "Agnus Dei - Jesus har gjort allt" samt "Intill Dig".

Hässleholms kyrka.


Jag hoppas du skall finna ett ärligt tilltal, med tröst och uppmuntran i mina program.
Tipsa gärna andra! Vi behöver styrka varandra i tider av isolering och tappat mod.
Glöm inte att Jesus älskar dig - oändligt!

Och Han gick den svåra vägen, för oss...

På återhörande.

Helene Fransson Sturefelt - programkreatör vid mikrofonen.
Jörgen Hjärtenflo Sturefelt - ljudtekniker och redigerare.

Saknar kyrkan. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar