Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 18 februari 2021

ANDLIGA SÅNGER - Gospelkören KÄRNAN - Född på nytt

Körsång.

Välkommen till Andliga sånger, radio Sölvesborg, 92,0, med ordinarie sändningstider kl 07 på måndagar, onsdagar och fredagar, samt kl 10 och 22 på tisdagar, torsdagar och söndagar.

Detta avsnitt bjuder på körsång med 70-talsvibbar och kristna sånger ur Roland Utbults produktion.
Med hjälp av MD5-teknik har min ljudtekniker lyckats överföra musik från mina gamla LP-skivor till digital form, in i radiostudions sladdar...

När jag var ung (puh!) sjöng jag i gospelkören Kärnan - Helsingborg Youth Choir - där jag fick min musikaliska skolning och där omtänksamma människor öppnade mitt hjärta för Guds kärlek.
Jag är så tacksam!

Här kommer 59 minuters varm musik som fyller själen med Guds närvaro. 
Temat är "Född på nytt". Vad det betyder kan du läsa i länken längst ned. Tryck nu på den blå noten, så startar programmet.

  

                           MUSIKLISTA

Gospelkören KÄRNAN - Helsingborg Youth Choir, under ledning av Jarl Marklund, Sundsgårdens folkhögskola, inspelad 1978.

"Sjung till Herrens ära" - Psaltaren 96 - av Hans Nyberg.
"Jag vill leva nära" - av Ingemar Olsson, i arr av Jarl Marklund.
"Because" - av Edwin Hawkins, i arr av Arnold Börud.

"Lord, help me make it" - av Tina English, i arr av Jarl Marklund.
"Tryggare kan ingen vara" med "Jag vilar innesluten".
"Prepare Ye The Way" av John Burch, i arr av Jarl Marklund.

Vilka härliga 70-talsvibbar, med wawa-pedal och glissando!

Gospelkören "Kärnan" i Helsingborg.

ROLAND UTBULT

"Det faller stenar", "Gud har omsorg om mig", "Du behöver bli född på nytt", "Den första kärleken", "Vid dina fötter", "Gå framåt med sång" samt till sist "Då skall glädjen bryta fram".

Alla dessa sånger finns samlade på CD'n "Milstolpar", inspelade på 80-talet.

Här är länken till att förstå uttrycket FÖDD PÅ NYTT:

Varma hälsningar från Helene Fransson Sturefelt, 
- programkreatör, körsångare och teolog vid mikrofonen.

Jörgen Hjärtenflo Sturefelt,
- ljudtekniker, snöskottare och inspiratör.

Radiostudion i snö, februari 2021.


Mini-Disc (MD) är ett mellanting mellan kassettband och CD-skiva. På denna lilla diskett kan man alltså överföra vinylmusik till digital form. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar