Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 27 december 2011

CHRISTER PETERS fyller 50 år

35 år på scenen - 50 år på benen.

Så roligt att få gå på kalas!
Christer Peters är en av mina första vänner här. Han visade oss vägen till prästgården, han var med när vi introducerade "Kärlekens Lov" för vigsellöftenas förnyelse och Christer är den som ofta skickat iväg ett sms med en hälsning mitt i vardagen.

En fin kompis - både "bakom kulisserna" OCH framför ridån!

Helene ger Christer sin "nidvisa" med ukulele-sång.

För er som inte känner Christer kan jag berätta att han varit lärare och flera av hans teaterelever har blivit präster!
En god skola! Med träning att stå inför folk och läsa av stämningar.
Han spelar på ålderdomshem, gör revyer och har sjungit med många folkkära artister i våra folkparker.
En lokal kändis från Lyckeby, känd i stora delar av södra Sverige.
Varm röst, varm humor och en varm barnatro bakom skrattet.
Idag fyller han år.
Här kommer en kavalkad av kalasbilder från festen i Kungsmarkskyrkan, med hyllningssången till Christer.

Revy-gänget uppvaktar.

Blinka lilla STJÄRNA där
CHRISTER PETERS är ju här!
FJÄRRAN lockar du min syn
Missa inte spex och REVY-N!
Amatörteaterman - gläder många, det gör han!

Med en enkel tulipan...

BLINKA bort en liten tår
Christer fyller 50 år
Nästa halva sekel LOCKAR, med
mer musik och nya Kock-ar
 ( - men MARIANNE KOCK är väl bra?)
Sladdar med ampèr och volt,
helst i par med Annica Stolt-Z!

Annica Stoltz överlämnar tulipaner till peruk-Christer.
Mamma Sonja vid sidan om.

Marknad med parad vi ser,
skrattar, skojar - folket ler.
Vi klär ut dig till en fru
CLEOPATRA blir du nu!
Man ska vara den man är!
Därför har vi DIG så kär.

Är det ett svart marsvin han har på huvudet?

Texter skrivs och noter trycks.
Häcklar fattigdom och lyx.
Du kan spela för de gamla.
Ock i KYRKAN du oss samla´
Blinka lilla BILEN där
Kors och tvärs du kör och "fär"!

Vem är "kändast"....?!

Christers mamma SONJA finns
som talangfull skåde-kvinns!
Lik en DIAMANT i skyn
Christer kändast är i byn!
Nu jag slutar visan här:
Läs hans BOK  - det är värt allt besvär!

216 sidor lokal revy-historia.

GRATTIS PÅ 50-årsdagen!

Men vad ska du göra av alla blommor...?
Öppna blomsteraffär?
"Det är en ros utsprungen..."

Helene Sturefelt
- vän och kalasfirare.

Här är en filmsnutt från SvT Play!


2 kommentarer:

  1. Kära kalasbesökare! Tack för dina bilder, ditt engagemang, ditt ukulelespelande och dina kommentarer här på bloggen. Hoppas du trivdes på min fest och att maten smakade bra, inte minst andra omgången!!! Tack för sången och spexet till dig, Ronny och Elias! Kram från din gamle vän Cridde, det vill säga själva Objektet!

    SvaraRadera
  2. Helene svarar, från Subjektet till Objektet:
    Nu har vi förgyllt varandras 50-års dagar och jag gläds åt alla minnen vi skapar åt varann!

    Det här vågar jag knappt säga, men jag är sugen på att spela revy...
    Så har du en liten roll framöver, så...
    HS

    SvaraRadera