Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 14 juli 2011

DANSBANDSVECKA

Lasse Stefanz på Ulvsmåla-festivalen.

Sommaren är full av festivaler och konserter.
Snart börjar dansbandsfestivalen i Malung (vecka 29).
Den välbekanta och glada radiorösten, som tillhör Thomas Deutgen på Radio P4, kommer att höras där hela veckan.
Lyckliga er som kommer att vara i Dalarna!

Ser du dansbandsdrottningen?

Vi andra får invänta dansbandsfestivalen i lilla Ulvsmåla här i Blekingeskogarna.
Då är det inte själva dansen som är i centrum utan kombinationen Evangelium och Glad dansbandsmusik.
Det är sittande publik som stampar takten med spralliga fötter och som lyssnar till vittnesbörd om Guds kärlek.
Ulvsmålaveckan är den 27-31 juli (v 30).

Jag har glädjen att få vara där i år igen, som deras "dansbands-präst".

Det finns ingen hejd på hur många olika sorters präster det finns!
- skolpräst
- sjukhuspräst
- fängelsepräst
- dansbandspräst
- Halv-åtta-hemma-hos-mig-präst...

Huvudsaken är att Tron, Hoppet och Kärleken hålls levande!

Mjölnarens Irene Sturefelt

Jag har min 2:a bok på tryckning:
PRÄSTEN TÄNKER I TÄLTET.
Det är reflexioner utifrån dansbandstexter som jag kopplar ihop med vardagslivet i vår kristna tro.
Bra foton på dansbanden genom åren är också med.
Detta hoppas jag blir en fin missionsbok till alla som är nyfikna på kristen tro, men som ofta stått på avstånd och undrat...

Målle, Helene, Loket och Caroline Broström.

Nu går det som en dans...!
Och det bästa är baksidestexten på min gula dansbandsbok: kommentarerna är från vår lokala revykung Christer Peters, den underbara sångerskan Git Persson (Fernandoz) samt - självaste Thomas Deutgen!
Gladare kan ingen vara!
Smakprov kommer här i bloggen.

Git Persson, bäst!

"MÄNNISKA, LÄR DIG DANSA, ANNARS VET ÄNGLARNA I HIMLEN INTE VAD DE SKALL GÖRA MED DIG!"
Kyrkofadern Augustinus.

Dansglada hälsningar
Helene Sturefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar