Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

lördag 6 mars 2010

VÄGRA "VÄGRA VINTER"

Tomas Ledin är helt insnöad.
Sommaren är kort, alldeles för kort och snön överraskade tidigt i år... Jag vägrar att vägra vinter! Det går jag inte med på! Just när det är som mörkast, låter Vår Skapare mjuka små vita kristaller falla från himmelen och göra livet ljusare. Ska man gnälla på det? Vem vill ha skånsk regndimma i ett halvår?

Jag är vintermänniska och älskar snö och is. Ogillar dem som plågar oss med årstidsmobbning.
Vad gör man om man ändå börjar bli lite trött på snön? Skickar den till de smältande glaciärerna? Eller fyller frysen med den?

Läs vad Kristina skriver i sin underbara och personliga bloggdagbok:
http://kristinasryggdagbok.blogg.se/2010/march/utkast-mars-2-2010.html?_tmp=3db93fc5a9f15659cfa31c798d4c5c36c51601ef


Man kan säga att det är SKOTTÅR i år. Konstigt nog bara med 28 dagar i februari... Vi har skottat fram trappor, dörrar och garageportar. Vi har skyfflat bort plogade vallar och uppskottade snöhögar.
Det är väl skönt att få umgås lite med naturen. Inte heller här förstår jag varför man gnäller och hellre går på gymet...
Men den som har ont i kroppen vill jag ge all respekt - tack och lov för snälla grannar som räcker en hjälpande skyffel och skottar upp gången till brevlådan.

- Det blir en dag på stranden, sjunger Tomas Ledin.
Jaha, vi får väl försöka. Så här blev det:


Kristallvita vinterhälsningar!
Helene Sturefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar