Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 19 januari 2022

KOM TILL KÄLLAN - ljudfil

Kom till källan!


Fortsättning från föregående inlägg om VATTEN.

Här är en gammal sång som vi sjöng i ungdomsgruppen i Ängelholm på 80-talet. Jag spelade in den idag på min diktafon, för att se om jag kan använda den i det kommande avsnittet av Andliga sånger.

 "Kom nu till källan"


Är det någon som vet vem som har skrivit text och musik?

Refr.
JESUS KALLAR DIG; KOM NU TILL KÄLLAN, KOM FRAM TILL MIG.
JAG VET ATT DU TÖRSTAR, HÄR FINNS VATTEN FÖR DIG.
JAG HAR SETT DINA TÅRAR NÄR I MÖRKER DU VAR
OCH JAG VILL DIG PÅMINNA ATT DIN BÖRDA JAG BAR.

Vers 1.
DU SA; KOM HIT OCH LÄMNA DIN BÖRDA.
DU SA; JAG SKALL DIG LEDA VAR DAG.
JAG HÖRDE ORDEN MEN FATTADE EJ
ATT DITT LÖFTE DET HÅLLER.
DU STANNAR HOS MIG, NU TILLHÖR JAG DIG.

Refr.

Vers 2.
DIN GODHET SÅ STOR JAG KAN EJ FÖRSTÅ
OCH JESUS, JAG VET ATT DIN VÄG VILL JAG GÅ.
JAG VET ATT DU ÄR HOS MIG VAR STUND OCH VAR DAG.
DIN KÄRLEK BEFRIAR
OCH GÖR MIG SÅ GLAD, LYCKLIG ÄR JAG.

Ta emot källans vatten.


Tack herre Jesus Kristus, att Du aldrig vänder Dig bort från oss!
Tack att Du är det levande vattnet.

Hjälp oss att våga komma Dig nära och lämna ifrån oss alla bördor vi släpar på...
Förlåt oss när vi släcker vår andliga törst ur usla brunnar. 
Amen.


Helene F Sturefelt,
- sångglad ukulist med vattenrikt hjärta.


Välsignade vatten!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar