Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 25 januari 2022

ANDLIGA SÅNGER - Livets Källa nr 71

Musik om Livets källa.


Välkommen till ANDLIGA SÅNGER, utsänt från radio Sölvesborg 92,0 - Blekinges enda närradio!
Så glad jag blir om dessa program blir en själens källa för dig, där du kan bli överöst av Guds godhet.

En gång såg jag en källa porla upp ute i skogen.. och en helighet sköljde över mig. Den upplevelsen tar vi med oss in detta program.

Vad händer om vi blir uttorkade och inte dricker vatten alls?
Och var finner vi den andliga källan?

Förutom välredigerad musik, har jag om glad amatör spelat in några psalmer från Ringamåla kyrka.
Klicka på den blå noten, så startar programmet, med 59 minuters vattenrika melodier.

  Avsnitt 71, Livets Källa.

                          MUSIKLISTA

CICCIE PERNVEDEN MALM - "Det sjunger i själen och hjärtat".

BENGT JOHANSSON - "Där vattnet rinner fram".

FRÄLSNINGSARMÉN - "Guds källa har vatten till fyllest", Niklas Hjulström.

RINGAMÅLA KYRKA och kantor Leena Skogh - Psalm 236 "Guds källa" och psalm 29b) "Kärlek från vår Gud".

Gudstjänst i Ringamåla kyrka.


CD'n BLI STOR I MIG JESUS från Örebro Kristna Center - "Lova Herren", "Åh vad jag älskar dig, Jesus".

EVANGELISTKVARTETTEN - "Kärlek vid som oceaner".

ALF LAX från CD'n Försoning - "Jag föll i floden" och "Våg på våg".

VIKTORIAKÖREN "Djup är floden Jordan" (Deep River).

DONALD HUMMEL - den stora rösten från Emmaboda "Som en bro över mörka vatten".

Ringamåla kyrka.


Egna diktafoninspelningar, med äkthetskänsla och närhet... om de usla brunnarna i Psalm 119:2, om kvinnan vid Sykars brunn i Psalm 347 samt den gamla fina sången "Jesus kallar dig, kom nu till KÄLLAN!"... där jag spelar tvåstämmigt på ukulele och gitarr och sjunger mot mig själv.

Om du har en Bibel i närheten; läs gärna Johannes evangelium 4, om det starka mötet mellan kvinnan och Jesus vid brunnen.

Boken "Din kropp skriker efter vatten" ska du försöka få tag i. Läkaren och forskaren från Iran Batmanghelidj, presenterar sina resultat av att behandla sjukdomar (i ett tidigt stadium) såsom magsår, diabetes, värk och förstoppning. 
Uttorkning är ett farligt tillstånd, och vi bekväma västerlänningar förstår inte att vi dricker alldeles för lite vanligt vatten, och därmed kommer ämnesomsättningen i obalans.

 Sorena Förlag, 2010.


Här kan du få mer inspiration:



Vattenrika hälsningar!
- programkreatören vid mikrofonen; Helene Fransson Sturefelt,
- ljudtekniker och kyrkochaufför; Jörgen Hjärtenflo Sturefelt.

Avsnitt 71.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar