Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 17 augusti 2021

GIT & GLORIES Andliga sånger nr 62

Git, Thomas och Caroline.


Välkommen till radiofrekvens FM 92,0 och Andliga sånger, utsänt från närradion i Sölvesborg..
Kärlek och mer kärlek... all kärlek flödar ur en och samma källa - hos Gud själv.

Följ med till ett litet partytält i Ulvsmåla, där Thomas och Caroline Broström hade bjudit in en gäst - dansbandsdrottningen GIT PERSSON!

I detta avsnitt får vi njuta av älskade psalmer i skön musikalisk dräkt - ja, ta gärna fram din psalmbok och sjung med - och Gits underbara röst i smäktande schlagerlåtar...
Klicka på den blå noten, så börjar programmet med 59 minuters välsignat sällskap.


                          MUSIKLISTA

Signatur CICCIE PERNVEDEN MALM "Det sjunger i själen och hjärtat".

GLORIES - Thomas och Caroline Broström: 

"Guds kärlek är som stranden" (Sv Ps 289), "O, sällhet stor" (262), "Löftena kunna ej svika" (254), "När sorgen känns tung" (950, Lasse Berghagens psalm), "En liten stund med Jesus (207), "Klippa du som brast för mig" (230) samt "Bred dina vida vingar" (190).

GIT PERSSON - "Så länge solen ger oss ljus*", "Bröllopsdag", "Ett litet ljus", "Sträck ut din hand", "Sikta mot stjärnorna" samt "Nu är det slut".

Denna *text kunde lika gärna vara riktad till Gud - eller från Herren till oss:

Så länge vi hör havets brus skall jag älska dig.
När natten färgar dagens band och ingenting jag ser,
då ska du ändå veta att jag för vår kärlek ber...

Git & Glories.


Det är dock inte alltid som vi ofullkomliga människor klarar av att leva upp till de löften som vi så innerligt gav. Då är förlåtelsen den enda vägen framåt. 
Men det finns ett annat löfte, från ett helt annat håll, som är mycket mer stabilt, och det är Guds löfte att vara med oss!

Livets villkor är fulla av både glädje och sorg, motgång och medgång. Det Gud lovar oss är inte befrielse från detta, men Gudsgemenskapen botar ensamheten. 
I bönen har vi en vän att samtala med...

Git och dansbandsprästen Helene.


Jag tog med en av mina ukulelear in i studion; min vita "Flying Wing"! Jag kunde inte låta bli att spela med i signaturmelodin... lyssna noga, så hör du!

I andakten sjöng Jörgen och jag tillsammans "En liten stund med Jesus" - en psalm (207) som jag tycker mycket om. Vers 4 blev vår bön:

En liten stund med Jesus, vad frid den har med sig,
när kärlekslösa domar av människor sårar mig.
Om missförstådd och sargad från vänners krets jag går,
en liten stund med Jesus dock helar alla sår.

Flying Wing.

Vi önskar dig allt gott och Guds rika välsignelse!
Hör gärna av dig och berätta vad dessa program betyder för dig!
maila till helene.f.sturefelt@live.se

Programkreatör vid mikrofonen: Helene F Sturefelt
Ljudtekniker, redigerare och sångare: Jörgen Hjärtenflo Sturefelt,

- med tack till familjen Broström och er tålmodiga trofasthet att fortsätta sjunga om Guds himmel!


Ulvsmålas lilla partytält.


P.S. Glories kommer till Listerkyrkan i Hällevik, lörd den 20 nov kl 18.00. Då ses vi!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar