Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 21 augusti 2023

STOLT HOMOSEXUALITET?

Tårar.

Det är så känsligt. Det är så många som blir sårade.
Och alldeles för ofta är det kristna människor som sårar andra människor... i sin vilja att "leva livet rätt".

Men det yttre återspeglar inte alltid det inre.

Därför publicerar jag här tre artiklar om homosexualitet, där jag reder ut begreppen UTAN att köra diket - varken det liberala eller det konservativa. 

Läs om TROGEN HOMOSEXUALITET, bildsatt med tjocka bildäck...


Prideparad 2022.

Fortsätt läsa om STOLT ÖVER PRIDE men inte såsom du först tror.
Det finns ett uttryck som heter att "den stolte skall ha sin stolthet i Herren".
Hur hänger det ihop med att vara homosexuell?

Läs här:


Hur finner man vägen?


Den tredje artikeln handlar om att byta ut sin läggning mot en onaturlig.
Men om man är homosexuell och försöker leva som heterosexuell, då har ju bytet skett åt fel håll, med samma olyckliga liv.

Läs här hur jag resonerar:


Vem ska byta ut vad?

Jag är så trött på att vi kristna blir inmutade i ett hörn av att inte vara intellektuellt tänkande, inte moderna och allmänt gammeldags. Okunskap är den värsta fienden när vi läser Bibeln. Det går att åtgärda.
Det går att vara bibeltrogen och kristen på 2000-talet. Jag hoppas att jag kunnat ge dig en god infallsvinkel och motivering till det.

Ärliga, genuina hälsningar från en med fel läggning vad gäller skrivande,

- Helene F Sturefelt, vänsterhänt bibelläsare, i bön för oss alla.

Giftiga bär på Hanö. För vem?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar