Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 3 november 2020

ANDLIGA SÅNGER - Himlen

Himlen. Avsnitt 34.


Välkomna till Andliga sånger, radio Sölvesborg, där vi i detta avsnitt skall låta himlen landa på jorden.
Kan en modern människa "tro på himlen?" Ja, absolut!

Det finns olika sätt att uttrycka det ogreppbara på - kanske musiken är det bästa språket?
Jag har letat upp den vackraste musiken med de bästa texterna jag kunde hitta. Var så goda, här är 59 minuter med himmelska toner, till Guds ära och människors glädje!

Klicka på den blå noten så startar programmet.




                              MUSIKLISTA

CICCIE PERNVEDEN MALM: "Det sjunger i själen och hjärtat".

GLORIES; Thomas och Caroline Broström: "I din Faders hus", "Just walk on by" på svenska: "Jag har hört om en morgon" och "Bortom gyllne sol" (min favorit!).

SONJA ALDÉN från CD'n "Andlighetens hus" 2013: "I din himmel" och "Den gyllene staden".

VICTORIA ROOS från Nättraby: "Himlaporten", "Jesus talar om en boning" ackompanjerad av Toye Josefsson som gjorde hennes dröm till verklighet, att få spela in en CD. Tack för det!
Denna CD kan beställas på mob nr 0708 80 88 70.

CAROLA från CD'n "Blott en dag": "Jag är en gäst och främling" - psalm 322 i en mycket snygg musikalisk klädedräkt! 
Vet du om att det finns en svensk text till "Gammal fäbodpsalm"? Carola sjunger den oändligt vackert.

BARBRO & GULLVI från Torsås/ Rödeby, CD'n "Med touch av country": "Mitt hem är bortom bergen".

THE FLOW i samarbete med EFS-kyrkan i Ängelholm, från CD'n "Vägen uppför"; "Det finns en himmel", inspelad 2007.
Lotta Lennartsson, Johanna Nordén, Arne Gren och Lennart Albertsson m fl.
www.theflow.nu

BÖRJE RING och Sunne Missionskyrka från CD'n "FRYKMAN på gammalt vis"; "Min framtidsdag är ljus och lång". Den spelade alltid vår farmor Frida i Hökhult på piano. Välsignelse!

JARD SAMUELSSON från CD'n "Vi möts igen", en gripande sång sprungen ur egen sorgeerfarenhet: "När vi möts igen".

Victoria Roos med sitt gungande vibrato.


ANDAKT:

Jag spelar blockflöjt, den vackraste psalmen i hela psalmboken: 169 med norsk-svensk folkmelodi från Skattunge; "I himmelen, i himmelen". En gång skall den få komma att avsluta mitt jordeliv, i glädje.

Himmelska hälsningar,

Helene Fransson Sturefelt, programkreatör vid mikrofonen,
Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker.

Läs mer om himlen här!
https://helenesturefelt.blogspot.com/2011/11/himmelen-finns.html

Om du vill läsa mer om "ljusföroreningar" och hur det kan påverka vår Gudstro så kan du klicka på denna länk - en artikel som jag skrev 2010.
https://helenesturefelt.blogspot.com/2010/12/ljusfororeningar.html


På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar