Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 9 november 2020

ANDLIGA SÅNGER - Glädje

Musik med gläjde.


Välkommen till Andliga sånger, radio Sölvesborg, med 59 minuters uppmuntrande musik.
Detta avsnitt sånger med nyare musikalisk klädedräkt, både från "Hillsong" och up-tempo-låtar med rötter i gospelmusiken.

Livet fortsätter trots alla svårigheter. Vi får ställa om mycket i samhället, men tack och lov är radion oförändrad! 
Det finns mycket att vara glad åt, trots allt - eller?

Tre personliga vittnesbörd tar plats; Elise Lindqvist, Alf Lax och Gazmed Vela, där jag saxat ur tidningen Dagen och Världen Idag.
God lyssning!

Klicka på länken så börjar programmet.




                              MUSIKLISTA

CD'n Gudslängtan; "Det sjunger i själen och hjärtat". CICCIE PERNVEDEN MALM (Erik Tilling).

GOSPEL - Songs 4 Worship "God is in the House": "Glad About It", "God Is Working", "What A Mighty God" samt "What A Friend".

ÖRESUNDSKYRKAN UNITED, Live från konserthuset i Malmö: "Ära Dig Gud" och "Kom låt oss hylla Jesus".

ALF LAX från CD'n "Försoning": "Om jag hade sett", "Vad är det för tid vi lever i" samt "Våg på våg".

DU GER OSS MOD - sånger för lovsång och tillbedjan: "Vid ditt kors" och "Vilken vän".

Davidmedia, lovsång.


Till andakten i slutet har jag tagit med mig min GUITALELE - det är en liten kort gitarr med sex strängar, men den liknar en ukulele. 
Eftersom strängarna är så korta klingar E-dur som ett A-dur. Det gör att man får tänka om när man spelar...

Psalm 48 "Vilken vän vi har i Jesus" beskriver även livets besvärliga sida när modlöshet och ångest smyger sig på.

Temat "glädje" har sina djupa rötter i den tacksamhet jag känner i vad Gud har gjort för oss.
Det är en glädje som inte är humörsberoende eller ytligt glad. 
Och med tanke på vad vi människor ställer till med finns det inte mycket att vara glad åt...
Just därför har jag bemödat mig att lyfta fram "glädjen i Herren" som det heter.

Gitarr, guitalele och ukulele.



Hör gärna av dig och berätta om mina program betyder något för dig.
Varma hälsningar!

Helene Fransson Sturefelt, programkreatör vid mikrofonen, med sin underbare tekniker Jörgen!

helene.f.sturefelt@live.se


Här kan du läsa om Elise Lindqvist:
Klicka på bilden så att den blir uppförstorad.

Elise på Malmskillingsgatan.



Här kan du läsa om Alf Lax och hans korsvandring genom Sverige:

Alf Lax med vänner.



Här kan du läsa om Gazmed Vela och hans frälsning:

Gazmed Vela - God bless you!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar