Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 16 maj 2012

EN JESUS-MANIFESTATION

Sergels skyskrapor.

I Stockholm samlas runt 25.000 människor dessa dagar i en enorm JESUS-manifestation.
Kungsträdgården fylls av människor som inte är "emot någon" - bara "för Jesus".

http://www.jesusmanifestationen.se/

Kristna av alla kulörer och nationaliteter samlas kring detta enda:
- att visa världen kärleken från Jesus och hur den förändrar en människas liv,
- att be för staden, landet, de som har makten, de som är utsatta...
- och att visa kärlek tillbaka till Jesus, i bön, lovsång och tillbedjan...

Eja, vore jag där...

Löv-truten vittnar om Skaparen.

Men det är inte så dumt att vara här heller, ty imorgon inviger vi vår pilgrimsled genom Blekinge!
Det är också en form av Jesus-manifestation, där både tro och tvivel får plats, längtan och funderingar, sökande och finnande.

Vi har arbetat med pilgrimsleden i över ett år. Från Sölvesborg i väster till Karlskrona i öster.
Vi har jämfört kartor, talat med markägare och provvandrat med egna fötter...

Före oss här i "staun" gick Moffe och beredde väg, mest ute på Tjurkö, tillsammans med Markus von Martens. Känner du dessa båda vandrare?
Sen kom starke 80-årige Georg Svensson och rustade upp kyrkvägen mellan Eringsboda och Tving.
Och nu är vi snart i hamn med att knyta ihop hela Blekinge - från altare till altare.

Manifestation på T-Centralen.

Jag gläder mig också åt att Radio Blekinge vill uppmärksamma vår vandring!
Massmedia har ett stort ansvar att även lyfta fram det goda som görs - och mycket gott sker i våra kyrkor!
Oftast i det tysta.

Det är ju en härskarteknik att osynliggöra någon eller en företeelse. Många tror att det inte finns några kristna kvar i Sverige, men ack så fel! Det är fler som samlas till gudsjänst än de som samlas på idrottsarenornas läktare.
Nåja, ishockey-VM är undantaget... men som sagt då kontrar vi med en Jesus-manifestation! Och slipper utvisningar för "hög klubba"!

Ingen hög klubba.


På Kristi Himmelsfärdsdag manifesterar Jesus sig själv genom att försvinna...
Egentligen är det omöjligt det som sedan hände; lärjungarna gick ut i hela världen och delade med sig av Gudsnärheten. De stod med näsan i vädret och tittade upp och såg hans fötter försvinna in i ett moln...
- Va´?

"Utan mig kan ni ingenting göra". Joh 15:5.

Så skönt. Att vara kristen är inte en prestation. Det finns nämligen inget att prestera! Däremot finns det Någon att presentera!
Får jag lov att presens-göra Jesus?!
Jag gör honom närvarande för dig genom att berätta vad han betyder för mig - så pass att jag är beredd att gå hela vägen till Bräkne-Hoby!

Vandrings-stig.

"Ni skall få kraft när den Heliga Anden kommer över er." Apg 1:8.

Ja tack Herre, jag inväntar din kraft, knyter på mig vandringsskorna och ställer mig i dörren...
Vi kan väl stämma träff imorgon kl 10?
Underbart! Vi ses då.

Manifesterat och fäst i handen, ur handen, av
- Helene Sturefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar