Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 11 oktober 2010

RÖTTER

Enorma rötter i Tiveden

Behöver vi rötter?
Eller kan vi kapa bandet till en tusenårig tradition?

Nyheterna rapporterar att Jan Björklund (F) vill ha kristendomen som huvudreligion i våra skolor, av samma anledning att vi läser mer om svensk historia än om indisk - inte för att Indien är mindre värt utan för att Sverige ligger närmare oss själva... liksom kristendomen.
Det är väl inte så konstigt?


Vänsterpartiet motsätter sig detta. Alla icke-troende vill naturligtvis ta bort all religion eftersom det är "gammalt och förlegat."
Detta uttalande är djupt okunnigt.
Bibelns historia fortsätter ju än idag! Vår judisk-kristna tro är en tro på Gud som agerar i tiden.

Vårt land hade varit kvar i hedendomen om inte de kristna missionärerna hade kommit med välstånd såsom läskunnighet, hantverk och odlingar.

Med ett sådant resonemang kan vi sluta läsa historia över huvud taget!
Varför ska vi läsa om Karl XI?
Han kanske inte ens har funnits? Visserligen står han staty här i stan, men sånt kan man väl hitta på om man vill...
Vänsterpartiets tankegång blir inte bra när man drar ut konsekvenserna.
Rena rot-vältan.

Omsluten av historiens rötter

De icke-troende lyfter aldrig fram vad de ateistiska och kommunistiska regimerna åstadkom i form av förtryck och mord.
Frånvaron av religion är mycket värre än närvaron av religion.
Problemet är när makthungriga tar vårt hjärtesak och slåss med den i kampen om land och riken.

Heja Jan Björklund!
Han skäms inte för de kristna värderingar som byggt upp vårt land i form av skolväsende och sjukvård där grundbulten är allas lika värde.
Han är inte oikofob... vilket en del vänsterpartister är.

Glöm inte att före kristendomen satte man ut oönskade barn i skogen...

De aningslösa som välkomnar muslimer lika väl "som alla andra" (läs: skit samma), välkomnar också att sharia-lagar så småningom införs. Innan de yttrar sig, bör de studera den effekten noga.

Jag vill inte bli främling i mitt eget land. Jag skäms inte för Sverige. Varför ska vi göra det?
Jag vill bo här under de lagar som byggt upp landet under tusen år.
Jag flaggar gärna blågult, inte bara när någon fyller år eller det är påbjuden flaggdag, utan ibland bara för att jag är glad över att bo här.
Konstigare än så är det inte.

Vårt behov av rötter är större än någonsin!
Både mor-rötter och far-rötter! Ha ha.

Jag böjer mig för rötterna

Annars återstår bara marknadens förtryck och en kommersialisering även av mänskovärdet.
Vad kostar en människa?
Land till salu.

"Du är min ögonsten, säger Herren".
Ta det till dig, du som läser detta.
Varje människa är en ögonsten i Guds hjärta.

Mor-roten Helene

1 kommentar: