Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 19 oktober 2010

MULTI KULTI ÄR DÖTT

Nära stupet..
Vattentornet i Slottsskogen, Göteborg.

Att hon vågade!
Tysklands förbundsordförande uttryckte sig just så:
- Multi kulti har kollapsat.

Äntlingen. Det aningslösa mottagandet av flyktingar och invandrare håller inte.
Vi skadar både dem och oss, menar jag.

I Tyskland planeras statliga utbildningsplatser av imamer. Ska staten verkligen använda pengar till det?
Ja!
Det är nämligen där integrationen sker. En imam leder bönen och vägleder muslimen hur den ska leva. Då måste imamen känna till landet där de lever...

Som det nu är, sa de på nyheterna, så finns det 2000 imamer i Tyskland varav bara 200 kan tyska...
Otroligt.
De flesta imamer kommer från Turkiet, Saudi-Arabien och Bosnien på fyraåriga kontrakt.
Till 15 utbildningsplatser var det 90 sökanden, både män och kvinnor.

Då kan Tyskland styra sin islam till att bli en tysk, europeisk variant, där Tysklands lagar är den juridik som gäller.

Nej detta är bara ett fint parkeringshus!

Om man nu över huvud taget ska blanda in islam...
Följ med upp till Norge, till Tromsö. Där har man avslöjat att Saudi-Arabiska pengar ska bygga en jättemoské för att markera sin närvaro.
Läs inlägget.
Jag ska referera det till dig.

http://www.document.no/2010/10/men_presten_er_stadig_fornoyd.html#more

Norges utrikesminister Jonas Gahr Störe vill förhindra att Saudi-Arabiska intressen investerar i denna moské i Tromsö.
- Så länge vi inte får lov att bygga kyrkor hos dem så bör de icke bygga moskéer hos oss.
Det är en sund inställning, tänker jag.

Denna form av islam kallas wahabism. De vill införa kalifatet = islamsk stat styrt av sharialagar.
Sunnimuslimer ogillar wahabismen.

Jaha, då välkomnar norrmännen en muslimsk konflikt in i landet... ?

Religionsforskaren Kari Vogt säger:
- Wahabismen är inte önskvärd. De är extremt konservativa och ser västerländs kultur OCH annan muslimsk kultur som fiender.

Debatten är i full gång i Norge. Aningslösa politiker och präster (!) tycker att det går väl bra med religionsfrihet... men de har inte satt sig in i vad det innebär!
Jag blir tokig!

Det går väl bra med lite utsläpp i havet... oj, va´ det så giftigt att fisken dog....?

Det är giftigt att bjuda in det som vi inte kan hantera.
Varför, tror du, vill wahabismen söka fäste i Norge?
För att det är så varmt och gott? För att de trivs med norrmännen?
Nej, för att etablera sin makt.

Jag älskar Norge och är dessutom vintermänniska - tack till Document.no som kritiskt granskar massmedia på detta sätt!

Minns du snön? Snart kommer den!

Nu tillbaka till Sverige och lilla fina Karlskrona.
Vår landshövding Gunvor Engström har tagit ett mycket gott initiativ till samtal om integration och invandring. Jag var inte själv på plats i residenset så jag får nöja mig med lokaltidningarnas referat.

Alla var välkomna att "fritt samtala om rädsla för det okända".
Hon markerade tydligt mot SD. Richard Jomshof var där och kunde föra sitt partis talan.

Länsantikvarie Leifh Stenholm gav en bakgrund till varför Blekinge blivit ett fäste för främlingsfientlighet:
Den militära närvaron har dominerat Karlskrona. Främlingar som kommit hit var ofta fiender.

Men vad jag förstår så var det ingen som talade om islam.
Det är just denna främmande fisk som gör det så svårt att komma nära varandra.
Varför vågar ingen syna och kritisera islam?

De som är islamofober är just ni som INTE vågar göra det!!
Vi andra som vågar gå nära, läsa Koranen och samtala med muslimer, ser något annat...
Det handlar inte om rädsla för det främmande, det handlar om ett nej till en mänskosyn och en Gudssyn som inte är förenlig med min kristna tro.

Jag skulle vilja skriva en insändare men vågar inte, orkar inte få mer massmedialt stryk..
Nöjer mig med min enkla blogg, som kanske ändå når några stycken...
Tids nog får jag rätt.

Skyddsräcke mot stupet

Angela Merkl har gett upp multi kulti, Jonas Gahr Störe ger sin protest och vår egen Jan Björklund lyfter fram kristendomens betydelse för vårt lands utveckling.
Det är bra.

Jag cyklade hem till klangen av Fredrikskyrkans klockor som ringde in kvällsvilan.
Jag vill inte ha några minareter här!
Men jag accepterar dem om jag besöker ett muslimskt land.
Då kan jag ju åka hem när jag vill.

Helene Sturefelt
- som gärna vill leva i ett kristet Sverige, som hjälper den nödställde på plats.

2 kommentarer:

  1. Docent Alf Ronnby skriver på BLT´s ledarsida 11 okt om Religion och politik:
    - Vi lever i en kristen kultur, oavsett om de flesta är genuint troende eller inte. Budorden finns s a s i våra hjärnor och samveten.
    Den islamska tron är ingen privatsak. Islam ska genomsyra hela det muslimska samhället, vilket många i Sverige inte förstått. De lever i föreställningnen att islam är den enskildes tro, vars uttryck då, i religionsfrihetens namn, måste toleraras.

    Detta får en docent i socialt arbete skriva utan att det blir massmediadrev... Då har jag ändå lyckats bereda mark för en annan åsikt än den politiskt korrekta.
    HS

    SvaraRadera
  2. http://www.document.no/2010/10/krypende_alene.html#more

    Om du vill: läs artikeln från Document.no om pluralismens sönderfall. Och vad händer i England? Är det islam som redan styr där?
    HS

    SvaraRadera