Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 6 mars 2024

ANDLIGA SÅNGER nr 108 - APA, MÄNNISKA

Musik om människan kontra apan.

Välkommen till Andliga sånger, utsänt från radio Sölvesborg, 92,0 på FM-bandet.
I detta avsnitt nr 108 låter jag Darwin och King Louie få plats.

Allt fler vetenskapliga undersökningar visar att evolutionsteorin inte håller måttet. Utvecklingsläran har grundläggande brister. Jag berättar varför.
Jag varvar rapporter med djungelmusik - och skramliga finkar!

Tryck på den blå noten så startar programmet, som är 59 min långt.

 
 
                               MUSIKLISTA

ELETRIC BANAN BAND: Electric Banan Tajm

LALEH: En stund på jorden.

Duktiga Laleh sjunger om evolutionen.

MARIMBA BAND: Ekwanogoma

RYTMSKRAMMEL från Ukkefellow'z, vilket fick illustrera Darwins finkar på Galapagosöarna!

Folkmusikgruppen MEDVIND: Skapelsen - en fornnordisk berättelse om nornorna.

TAIZÉ: Veni Creator Spiritus - Kom skapande Ande.

PREBEN NISSEN, tronbonisten från Köpenhamn, sjunger på danska en rolig söndagsskolesång som skapelsen.

JERUSALEM och Ulf Christiansson: Daddy, who has made - Pappa, vem har gjort.

IONA, John Bell från Skottland: Från solens första ljus, och "Må friden från jorden följa dig (Sv Psalm 731).

Är vi släkt med bananerna??

ROLAND UTBULT: Jag kan ej tvivla.

DONALD HUMMEL. O, store Gud.

LOUIS ARMSTRONG: What A Wonderful World.

Jag bjöd även på en omskriven text av King Louie "Jag kungen är över alla här...." till ukulele!



Läs mer här om evolutionen kontra skapelsen:


Varma hälsningar, 
- Helene F Sturefelt, programkreatör - ej fundamentalist!
- Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker.

Det finns ingen ursoppa på jorden.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar