Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 4 juli 2023

ANDLIGA SÅNGER - Dan Inge Olsson

Musik med bland annat Dan Inge Olsson.

Välkommen till Andliga sånger, utsänt från 92,0 MHz, Sölvesborgs närradio.
Detta avsnitt nr 99 ger plats för sångarpastorn Dan Inge Olsson från Sösdala. 
Han gästade Listerkyrkan, EFS i Hällevik, vid midsommar 2023. Hans innerlighet berörde många av oss djupt.
Jag berättar om när jag gjorde slut med Gud som student i Lund. Vad hände sedan?

Det handlar om tro, en silvertråd, ett vadställe - och att gå över floden vid livets slut.
Vad betyder det?

Klicka på den blå noten så startar 59 minuters varm samvaro.

 

                             MUSIKLISTA

CICCIE PERNVEDEN MALM - Det sjunger i själen och hjärtat

DAN INGE OLSSON med dotter Emma Olsson, Kajsa Köllerfors, Frida Dahlén och Tillsammanskören i Tureholmskyrkan i Sösdala:

- Kommer till Dig.
- Du är Messias
- Silvertråden, text: Ivar Karlstrand, Karlskrona
- Vadställlet, som lär vara skriven i Värnamo där Lagan rinner strid och mörk.
- Kallelsen
- Du är gränslös, text: Martin Lönnebo. Hör du koltrasten sjunga i bakgrunden?
- Psaltaren 31, Till Dig Herre.
- Gud i dina händer, text Per Harling - Psalm 769 i psalmboken.
- Halléluja, jag har en Vän - en gammal läsarsång från förr.

CHRISTER SJÖGREN - Någon ler högt där uppe. En mycket fin sång!

EVANGELISTKVARTETTEN där Dan Inge Olsson ingår - Kärlek vid som oceaner.

Dan Inge Olsson med vänner.

I andakten spelar jag på min melodika den psalm som Dan Inge skrivit en ny melodi till; Gud i dina händer, alltså psalm 769. Hans melodi går i dur, i Per Harlings version går den mer i moll. 

Ibland måste man "göra slut med Gud" för att det som inte bär i ens tro kan falla bort.
Men min erfarenhet var att själva relationen till Gud inte tog slut! Den var stark som en silvertråd!
Det är min bön för dig också att du skall få erfara det.

Melodika.

Varma hälsningar!

- Helene Fransson Sturefelt - programkreatör vid mikrofonen, som även gjorde några amatörinspelningar med min diktafon,
- som min ljudtekniker och redigerare, Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, styrde upp och gjorde fina.

Listerkyrkan, EFS i Hällevik.

På återhörande!

P.S.
Om du vill lyssna på alla programmen så finner du dem samlade på Facebook under rubriken Radio Sturella radio Sölvesborg.
Vi hörs.
D.S.

Radio Sturella, radio Sölvesborg, 92,0.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar