Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

fredag 26 maj 2023

PINGSTEN OCH KRAFTEN

Den helige Andes duva i Tåstarps kyrka.

Tillhör du också dem som alldeles för ofta går i egen kraft?
Vi har massor av idéer och fina förslag, men går före vår Herre... Tålamod och saktmodighet är det som Jesus prisar till salighet. 

Vid sin himmelsfärd sa Jesus:

NI SKALL FÅ KRAFT NÄR DEN HELIGE ANDE KOMMER ÖVER ER.
Apg 1.

Nu kommer pingsthelgen och vi skall fira denna händelse, att helig Ande föll över lärjungarna så att de kunde gå ut och göra underverk och predika.

Vi kan väl stilla oss tillsammans, och öppna oss likt en enkelvikt folder (se förra inlägget om Barnatro!) och ta emot Guds kraft, förutsättningslöst!?
- Herre, gör med mig det du vill! Sänd mig dit där jag behövs, och förlåt om jag krånglar och inte förstår... Tala mitt språk, Herre, och vägled mig. Amen.

P.S. Och ge mig tålamod!

Jesus, du är min herre.

Här kan du läsa mer om Anden och Språk, förvirring och klarhet:



Andens duva i Tåstarp, Skåne.


Men när vi ber att Guds Ande skall komma nära, är vi då beredda att det är SANNINGENS ANDE som kommer?
Inte Medhårs-Ande, inte Snällhets-Anden eller Fixar-Anden...

Sanningen först... med kärlekens ord. 

Läs mer här:



Guds Ande över församlingarna!

HELIGE ANDE, RÖJ DEN NÖD
SOM VI I HEMLIGHET BÄRA
MÄNSKAN EJ LEVER BLOTT AV BRÖD
HENNE GUDS ORD MÅSTE NÄRA

SÄND OSS EN HUNGER RUNT KRING JORD
EFTER ATT HÖRA HERRENS ORD
SANNINGENS ANDE, LÄR OSS.
Sv Ps 161 vers 2.

Och med detta önskar jag dig en glödhet PINGST! 
Eller en svalt ljusrosa, där Guds Ande rör vid dig som en svag susning.
Vifta inte bort den...

Var välsignad!

Helene F Sturefelt,

- Pingstvän, Påskvän och Julvän.

Jesusvän.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar