Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

fredag 17 februari 2023

ANTI-VIRUS-DIET ger HÄLSA

Ägg? Nej, tyvärr.

Vad skall vi äta till helgen? Finns det något gott att mumsa till framför TV? 
Vad passar till "Talang", "På spåret" eller "Rapport"? 
Skräpmat, Sås & potatis samt Salta pinnar... i den ordningen.

Eller så håller man sig till anti-virus-dieten.

Jag har skrivit om det i mörka november när virusen höll på att knäcka mig helt.
Först en kladdig snorförkylning, sedan säsongs-influensan på det så att kroppen kämpade med febern och en slemhosta från helv... 
Till saken hör att jag har goda antikroppar sedan C-19, men det här var något annat.

Host.

Frågan som inte sjukvården inte ställer är:
- Vilken miljö i kroppen ger näring åt virus?
Inte ens sjukhusdietisterna vet detta.

Men det finns andra som vet. I stor desperation bad jag om hjälp från annat håll och fick detta rekommenderat:

- Ta bort mejeriprodukter, spannmål, ägg, fläsk, salt, majs och rapsolja.
Det är slembildande och gynnar virusen.

Hejdå ägget!

Ja, jag känner det, när jag tänker efter och är uppmärksam. 
Efter tre dagars konsekvent omläggning av kosten var slemhostan borta.

Borta!!

Det händer inte.

Du vet, man kämpar på med alla möjliga medikament och det segar och drar genom månader.

Men inte anti-virus-dieten.
På tredje dagen kände jag som en kamp inuti och humöret var uselt.
Det var virusen som dog. Bokstavligt talat!

Sedan dess har jag hållit fast vid denna diet.

Jag borde inte kokat dig.

I förra veckan umgicks jag med "nära och kära" där det fanns bihåleinflammation och nysningar till höger och vänster.
På kvällen hade jag "stix" i halsen...

Nej!!

Jag vill inte! Jag orkar inte bli sjuk igen! 
Men vartenda år i februari har jag fått bihåleinflammation. Det var väl bara att gilla läget och ställa in olika arrangemang.

Jag tog mina C-vitaminer som vanligt, zink och D-vitamin.
Ingen mjölk, inget smör, ingen ost, ingen yoghurt, inget bröd, inget ägg, inget fläsk eller bacon, inget salt, ingen majs, ingen rapsolja att steka i.... 
Suck!!

Dagen efter var stixet borta. Va??
Vad hände? 
Jag ringde och kollade med min "kost-coach".

- Den här dieten släpper inte in virusen. De var och vände i farstun, sen åkte de ut igen. De fick inte fäste. Du håller dig frisk, Helene, ser du inte det?!

Helt otroligt.
Eller bara alldeles naturligt.

Det finns bortglömd kunskap som några har hittat igen.

Stixet var borta!

En äldre släkting sa:
- Äh! Jag vill ha medicin! Tabletter. Piller! Riktig medicin. 

Läkemedelsindustrin är något helt annat nu än när han var ung. Det har blivit multinationella enheter som tjänar enorma summor pengar på preparat som inte alltid är hjälpande, oftast bara symptomlindrande.

Men maten - maten!
Varför förstår vi inte att maten är nyckeln till hälsa?

Men vad äter du då?
Allt det andra!

Potatis, ris, havregryn, fisk, kyckling, nötkött, alla grönsaker, all frukt, nötter, choklad... och olivolja och linfröolja. 
Det är alldeles utmärkt mat och jag är lätt och frisk i kroppen!

Det finns inget i världen som kan få mig att gå tillbaka till den gamla "virus-kosten".

Rätt mat ersatte pillerna...!

Nu när kroppen blivit så ren kan jag någon gång unna mig ett ägg eller en salt fläskbit. Men reaktionen kommer direkt med slem i halsen. Så alternativet är inte så svårt.
Får se hur jag gör med semlorna på Fettisdagen...

Mandelbulle med havregrädde?!

Nej, det får bli något annat. Ta bort bilden!

Därför utmanar jag dig att pröva detta.

Ta fastetiden på allvar och lägg om kosten. Var uthållig. Och bli inte rädd när virusen dör - det känns som en avgiftning!
Den kampen är mycket passande till de texter vi läser under fastetiden om det lidande Jesus Kristus gick igenom för vår skull...

Anti-virus-diet - för din skull, för kroppens skull, för Guds skull, i tacksamhet.

Och TV'n är avstängd. Jag umgås med fulfinkarna istället... De kommer nu, en efter en...

Finns det några frön att äta?

Trevlig helg.
Friska anti-virus- hälsningar!

Helene Sture Antifelt,

- godmatätare, tecknare och äggfotograf.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar