Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 5 december 2022

ANDLIGA SÅNGER NR 88 - Oslo Gospel Choir

Oslo Gospel Choir och Liam & Layel.


Välkommen till ANDLIGA SÅNGER, utsänt från radio Sölvesborg, på FM-bandet 92,0.

På 80-talet blev den norska gruppen Oslo Gospel Choir omåttligt populära. De tog gospelmusiken ut ur kyrkorna och in i TV-shower, konserthallar och stora festivaler.
Tack vare dem blev gospelmusiken accepterad som en del av populärkulturen i Skandinavium.

Därför får Oslo Gospel Choir stort utrymme i detta avsnitt nr 88. 
Men även mina scoutvargar Liam och Layel får lite utrymme. Familjen Berglund i Bromölla är mycket musikalisk och skriver egna kristna lovsånger och barnlåtar, som passar mycket bra här!

I andakten får du en överraskning - min nyskrivna sång om Josef!

Klicka på den blå noten så startar programmet. 


                          MUSIKLISTA

Signaturmelodi "Det sjunger i själen" av Ciccie Pernveden Malm.

OSLO GOSPEL CHOIR:

- Born Again.
- We Need A Word-

- Bambelela
- Create A Pure Heart
- Soon I Will Be Home

CHORALERNA: Sunshine & Rain.

STAVANGER GOSPEL: Lean On Me, med inledande kaxig rap!

REFELX (norsk gospelkör): New Day Dawning

MASTERS VOICE: Can You Believe It

LIAM & LAYEL: Välkomna. Alltid med mig. Vår favorit.

Mina scout-vargungar!


Det behövs fler sånger om Josef som står vid Marias sida. I början var Josef vanmäktig, men sedan uppmuntrad av ängeln att ta henne till sig.
Läs mer i Matteus kap 1.
I refrängen kommer löftet på hebreiska, hälsningen "Gud med oss" - Immanuel.
Sången kom till mig. Nu ger jag den vidare och hoppas att den skall bli sjungen och omtyckt.

Glada hälsningar från

- Helene Fransson Sturefelt, programkreatör,
- Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker.


Betlehems stjärna och morgonljuset.

Om du vill bli stödmedlem till vår lilla amatörradioföreningen så kan du swischa ditt namn och 50 kr till: 123 547 0422. 
En jingel finns i programmet, där mitt barnbarn sjunger siffrorna.

Vi har ca 650 medlemmar nu i december 2022, och det är vi glada för, liksom för alla er som lyssnar, på olika sätt!
På återhörande.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar