Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 29 december 2020

ANDLIGA SÅNGER - Nyår

Nyårsmusik.


Kära radiolyssnare, detta nyårsprogram i radio Sölvesborg - Andliga sånger - är en repris från 2019. Då har pandemin ännu inte satt sina klor i oss och min nyårsbön är att året 2020 ska bli ett ljust år... Vi vet ju hur det gick; det blev ett av de mörkaste åren på mycket länge!

Men lyssna gärna till Tennyssons Nyårsbön som jag läser i sin helhet - särskilt versen om den kommande Messias.
- Ring mörkrets skuggor bort, ur alla land. Ring honom in, den bidade Messias!

Klicka på den blå noten så startar 59 minuters god musik med viktiga reflektioner.



MUSIKLISTA

Erik Tilling - "Det sjunger i själen och hjärtat".

"Pärleporten".

VICTORIAKÖREN: "Det skall bli frid på vår jord"

BÖRJE RING och Sunne Missionskyrka: "Min framtidsdag är ljus och lång" (Sv Ps 302), "Min Gud när jag betänker".

BARBRO & GULLVI: "En sång om kärlek", "Om jag kan hjälpa någon".

ALF LAX: "Försoning" och "AA-visan" - en mycket bra text om hur alkoholen gör sönder en människa men hur Guds nåd är motkraften, till befrielse.

JARD & CARINA SAMUELSSON: "Det finns en som bryr sig om dig".

ERIK "ECKE" BERGMAN: "Det är aldrig försent" och "Allting har sin tid".

GÖTE STRANDSJÖ: "Mötas och skiljas".

Ring ut det gamla året.


För mig är det så viktigt att dagarna kring nyår blir en tid för eftertanke. Inga stora nyårslöften, men ett ärligt genomskådande av vad som blev bra och vad som kan bli bättre. 
Ordet "försoning" och att få börja om är viktiga ord.

Guds kärlek och förlåtelse ger kraft att våga gå in i 2021.

Varma hälsningar från programkreatören Helene Fransson Sturefelt och i denna sändning; Bosse Ohlsson som ljudtekniker.
På återhörande!

GOTT NYTT ÅR.

Och ring in det nya!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar