Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 31 januari 2024

ANDLIGA SÅNGER nr 106 - EVIGHET

Evighetslång musik...

Välkommen till Andliga sånger, utsänt från radio Sölvesborg, 92,0 MHz.
Hur lång är en evighet? Är det något att sträva efter, att leva i evighet?

Välkommen att lyssna till goda tankar och innerlig musik ur den unga kristna musikskatten!
Klicka på den blå noten så startar programmet. Ha tålamod!


                              MUSIKLISTA

Signatur: Det sjunger i själen och hjärtat - CICCIE PERNVEDEN MALM.
Jag klingar lite på en glasskål...

BENGT JOHANSSON: "Men din nåd varar i evighet" och "I tid och rum".

JEANETTE ALFREDSSON: "Jag vill sjunga om Dig för evigt" (med Frank Ådahl) och "Oändlig någ + Frälsare Du dog för mig" samt "Välsignelsen" (med Johan Åsgärde).

ERIK TILLING och hustrun MILLAN HOLM: "Gud av evighet".

JACOB ALM: "Lovsång utan slut".

SOPHIA ANDERSSON: "Vid ditt kors".

SIMON BÖRJESSON: "Herren är klippan"

MELODIFESTIVALEN 2006: CAROLA: "Evighet".

Underbara sånger från kristet center i Örebro!

I detta avsnitt nr 106 har jag lyft fram klassisk teologi från Bibelns livssyn vad gäller "tid och evighet".
Motsatsen till evig är det som är förgängligt...

Läs mer här:


Hälsningar i tiden,

Helene F Sturefelt, programproducent
Jörgen Hjärtenflo S, ljudtekniker.

På återhörande!

CD "Du ger oss mod", David Media.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar