Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 15 juli 2020

ANDLIGA SÅNGER - Lovsång och bibel

Veckans CD-skivor.


Välkommen till Andliga sånger i radio Sölvesborg, 92,0.
Denna lilla frekvens når ända ned till Åhus och tillbaka igen! Inga kullar eller nedförsbackar hindrar radiovågorna att nå dig som bor en bit bort.

Men för alla som vill lyssna från Östergötland, Danmark eller Australien så kommer här den uppladdade versionen, lätt tillgänglig.

"Nog hade vi kunna flyga högre och lättare om vi gjort oss av med en del barlast här i livet." skriver Lennart Albertsson i Ängelholm.
"Akta er för att låta era hjärtan tyngas ned av det dagliga livets omsorger" står det i Lukas evangelium.

Goda texter får nu klinga i detta avsnitt som har titeln "Lovsång och Bibel".
Klicka på länken!




                             MUSIKLISTA

ERIK TILLING från CD'n "Gudslängtan" - Det sjunger i själen.

LOVSÅNG från CD'n "Jag vill lova Herren alltid" - Han som är högst, samt Du är mäktig.

EFS-kyrkan i Ängelholm från CD'n "The Flow - Vägen uppför" - Jag drömde att jag flög, samt Du som tänder stjärnorna.

VICTORIA ROOS från CD'n "Sånger från mitt hjärta" - Jag vill ge Dig, O Herre, min lovsång", skriven av Christer Hultgren, boende i Karlskrona. Du hittar noter och text i psalmboken, nr 702.
Victoria från Nättraby sjunger även "Jesus talar om en boning".

KJELL LÖNNÅ från CD'n "Älskade psalmer" - "Här en källa rinner", psalm 246 samt "Långt bortom rymder vida", psalm 212.

BÖRJE RING från CD'n "Så enkelt är det" - Nu är dagen att älska".

BARBRO och GULLVI - Du lyfter mig. En fin översättning av You raised me up". De sjunger även "Herre, tag min hand".

VÅRA MEST ÄLSKADE BARNPSALMER från CD'n "Skogängsgårdens barnkör med Tomas Blank" - Det gungar så fint. Psalm 606.

ANDAKT: blockflöjt psalm 25 - "Ej i stjärnehimlen finns du, Gud".
Lyssna till berättelsen om Barberaren och Prästen! Oslagbart.


Min slitna blockflöjt.


Detta program vill göra det lätt att tillsammans blåsa dammet av vår Bibel och läsa några rader tillsammans. Det är en speciell känsla att läsa i sin egen Bibel, kanske den du fick vid konfirmationen.
Är texten ålderdomlig - köp dig en nyöversättning! Visdomen djupnar.

Dessa ord lästes:

Höga Visan kapitel 8:7 och 3:5.
Psaltaren kapitel 86:5-11 och 32:3-5, om förlåtelse.
Markus evangelium kapitel 1:11-8 och 1:9-11.
2 Korinthierbrevet kapitel 5:17-21, att den som är i Kristus är en ny skapelse.

Inget damm här inte!


Min bön är att du skall bli välsignad av programmet, att Gud skall röra vid ditt hjärta genom musiken och orden.
På återhörande!

Helene Fransson Sturefelt,

- programmakare och radioröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar