Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 30 juni 2020

ANDLIGA SÅNGER Barn och ungdomar

Barn och ungdomar.

Välkommen till Andliga sånger, radio Sölvesborg!

I detta avsnitt vill jag dela med mig av tankar kring varför det sjungs så mycket om Jesus... och hur barn och ungdomar ser på honom.

Barnen har en naturlig gudsrelation - tills vi vuxna förminskar den. Nu när FN's barnkonvention blir lag, skrivs rätten till religion in, inte bara från religion.
Det andliga språket är lika viktigt som musik, matematik och engelska - ta inte bort det!

Vad kan på djupet mätta en människas existentiella längtan?
Jag vet vad jag svarar.
Välkommen att lyssna till 59 goda minuter!


                              MUSIKLISTA

CICCIE PERNVEDEN MALM, Erik Tilling med musiker: "Det sjunger i själen och hjärtat".

ULF CHRISTIANSSON: "Låt mig få höra om Jesus" och "Vilken vän vi har i Jesus".

BÖRJE RING: "Så enkelt är det" och "Änglarna dansar i himmelens sal".

LIAM och LAYEL: "Hoppa högt" och "Super-Jesus!"

HIP HOP - "Herren är min herde"

FREDDIE WADLING: "Blott en dag".

IRMA SCHULTZ och LEIF JOHANSSON: "Ljuvligt och kärleksfullt".

Dopsånger: "Gud som haver" och  "Tryggare kan ingen vara".

MARIANA SIGFRIDS: "Helig, helig, helig" och "Halleluja, Jesus är kung".


Scoutarbete.


Börje Ring skriver om den gamle mannen som är mycket mer närvarande än vad vi är.
- När jag sover, då sover jag, när jag vaknar då vaknar jag, när jag äter då äter jag...

Men vi i vår generation är alltid steget före:
- När du sover, vaknar du. När du vaknar, tänker du. När du tänker, äter du. När du äter, jobbar du. När du drömmer, talar du. När du talar, lyssnar du. När du lyssnar, sover du...

Nej, låt oss ta det lugnt!
En sak i taget. Vi har nog av utbrändhet, eller hur!

Varma hälsningar från Sölvesborg.

Helene Fransson Sturefelt.

Sölvesborgsbron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar