Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 5 maj 2020

ANDLIGA SÅNGER - Frid

Sånger om frid.


Den röda tråden i detta avsnitt (nr 18) av Andliga sånger, radio Sölvesborg, är FRID.
Hur finner vi sinnesro?
Hör frid ihop med att älska? Hur ska jag klara det? Många är inne i sin tysta kammare och ber just nu. Det är viktigt!

Malin Boqvist sjunger Erik Tillings text:

"Det finns så mycket sorg som ingen vet om, så många böner som tycks vara utan svar, men ändå vill jag tro att Du, Gud, vet varför. Mitt inre andas frid...."

Välkommen att lyssna!



                               MUSIKLISTA

Ciccie Pernveden Malm, CD'n Gudslängtan - "Det sjunger i hjärtat".

Erik Tilling, CD'n Hymn för sökare - "Du vet varför".
Kontakt: www.eriktilling.com

Roland Utbult - "Ingen som Du", "Fly inte", Du som ger havet" samt "Solen skall lysa".

Ulf Christiansson - "Hur ljuvligt det är att möta" (psalm 301) och "Jesus det skönaste" (psalm 715).

Héléne Goussebayle från CD'n Si j'oblie Jerusalem (Om jag skulle glömma Jerusalem) - "Shema' Israel" och "Yeshua ton Nom".
Denna skiva köpte jag i Emmaus, Israel för några år sedan. Mycket genuin musik i modern tappning.
Kontakt: helenegoussebayle@gmail.com

Tomas Boström, Gotland, från CD'n där han tolkar Charles Wesley - "I tystnaden".

Cilla Hector, CD'n Andliga sånger - Nåd över allt förnuft.

Himlen sjuder, Iona Community - "Må friden från jorden". Kör; spontankör på stiftsgården i Rättvik.
Kontakt: Verbums förlag; 08 743 65 00.

Börje Ring CD'n Så enkelt är det - "Lugnare vatten"

Radiogitarr.


Emellanåt hör ni mig spela med på min gitarr... jag kunde inte låta bli!
Och andakten är en tonsättning av Psaltaren 4 - "I frid vill jag lägga mig ned".

SINNESROBÖNEN:
Gud, ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Vid mikrofonen: Helene Fransson Sturefelt.
Ljudtekniker: Jörgen Hjärtenflo.
Ansvarig utgivare: Bosse Ohlsson.

Programmet sänd tis, tors och sönd kl 10 och kl 22, på 92,0 MHz.
Nu har vi utökat med några tidiga morgontider, på begäran: mån, ons, fre kl 07.

Vi vill ha dina synpunkter! Ring oss! 0456 157 10.
076 77 87 030.

Hör av dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar