Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 13 juni 2013

FRISK! 13-06-13 BALANS m NATURLAGARNA


Ska det vara så klet-skummigt?

Vem, eller vad, är frisk?
Och vad är egentligen sjukt?

Naturläkaren Brian konstaterade idag på återbesöket:

- Dina binjurar är inte längre stressade, den emotionella stressen som legat över hjärtat är borta, din tarm är inte så sur längre och du smälter maten bättre, och din muskelstelhet har gått över.

Det är stora ting som skett!

Strandtrift växer i salt miljö.

Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka...
De rann sakta av djup glädje och tacksamhet, allt medan han gjorde sin suveräna undersökning.

Med rena mineraler har kroppen fått hjälp att åtgärda bristerna.
Med ljud- och ljusterapi har han återinsatt informationen till hjärnan.

Jag förstår inte hur han gör - men en sak vet jag:
- Jag är FRISK!!

Nu återstår bara att jobba vidare med tankesätt och känslor så att jag inte låter stressen tar mig igen...
Ty det är mitt ansvar. Inte någon annans.

Stressen, eller långsamheten?

Jag kan inte låta bli att jämföra med berättelsen om den blindfödde mannen i Johannes evangeliet kap 9. Det är en underbar situation där fariséerna och de skriftlärde blir tillrättavisade av den botade:

- GE GUD ÄRAN. VI VET ATT JESUS ÄR EN SYNDARE.
DEN BOTADE SVARADE:
- OM HAN ÄR EN SYNDARE VET JAG INTE, MEN DET VET JAG, ATT JAG SOM VAR BLIND, NU KAN SE!

DE FRÅGADE:
- VAD GJORDE HAN MED DIG? HUR ÖPPNADE HAN DINA ÖGON?

- DET HAR JAG REDAN SAGT ER, MEN NI VILLE INTE LYSSNA!
VARFÖR VILL NI HÖRA DET IGEN? KANSKE NI OCKSÅ TÄNKER BLI HANS LÄRJUNGAR?

"Han la en deg på mina ögon, sen tvättade jag mig".

När jag kom hem från naturläkaren, kopplade jag av med en kopp kaffe - jo, nu har binjurarna läkt så att de tåler detta gift! - och en bit rabarberpaj med nutella och vispgrädde, tjohoo!

Satte på TV´n och hamnade på Kunskapskanalen, där en läkare Whitaker föreläste på en psykologikongress i Göteborg, tidigare i maj månad.

- Forskare i norra Finland har visat att människor med psykiska åkommor inte blir friskare av psykofarmaka, snarare sämre, men nu med ett kroniskt sjukdomstillstånd.

Frisk i harmoni med naturlagarna.

Jag jublade.
En alternativ läkare som är i samklang med naturlagarna!

- Jag ber er vara kritiska till läkemedelsindustrin, fortsatte han vädjande till psykologstudenterna.

De schizofrena mänskorna, som fått bördan att bära psykoser, visar sig vara i en dysfunktion med sina relationer. Den terapi man använder sig i Finland är familjeterapi i första hand, psykofarmaka endast när samtalen inte ger effekt...

Tack gode Gud!!

Ingen sjuk stuga...

Jag är skakad över att den skada, som långvarig stress orsakat mig, kallas just för "psykisk". Det leder tankarna fel.

Kroppen har hela tiden reagerat friskt på ett sjukt samhällstempo!
Hjärnan har visat sin styrka genom att släcka ned och spara energi, för att skydda mig mot övertrycket.
Fantastiskt.

Så frågan är;
- vem eller vad är det som är sjuk/ sjukt?

Mitt svar:
- Den kommersiella läkemedelsindustrin är sjuk och gör oss sjukare, sätter oss i beroende och ger svåra biverkningar.
- Samhällstempot är sjukt genom att beröva oss tid att tänka efter och vila.

Det är detta som är livet!

Vår naturläkare gjorde ett snabbt svep genom tiderna:

- Kyrkan spårade ur på medeltiden och hindrade naturvetenskapens framsteg. Därför fick de onödigt hårt motstånd från vetenskapsmännen.
Makt och kontroll leder alltid fel. Även i USA idag och hela avlyssningsindrustrin av Facebook...

Men det fanns de som kunde förena båda: Newton var både kristen och naturvetare.

Så småningom växte humanismen fram där man sätter människan som högsta punkt.
Gud är avskaffad.

Här börjar den olyckliga "utvecklingen" att livet bara skulle vara materia.
Jorden är en resurs som kan utnyttjas.
- Kontroll, makt, manipulering och exploatering förstör livet bit för bit, sa Brian, och fortsatte:

- Men vi är många som söker leva i harmoni med naturlagarna.
Universum är andligt.
Universum är en Intelligens som ger oss feedback för varje handling vi gör.

Modellen är enkel:
- Orsak och verkan.

- Vi har vår fria vilja MEN det är Universum som svarar med konsekvensen av våra handlingar.

Orsak och verkan.

Brian underströk igen:
- Vi kan välja att göra precis vad vi vill, men vi väljer inte konsekvensen. Det gör "universum".

Alltså:
Se på hur ditt liv är: du har format det själv med ditt sätt att tänka och handla!
Orsak och verkan.
Det går inte att skylla ifrån sig på någon annan.

- Vi måste på nytt lära skolbarnen att människan är inte det högsta. Det är Gud.
Barnen måste få lära sig samspela med naturlagarna!
Annars skapar vi mer stress, olycka och ohälsa, till både kropp och själ.

Från början vet barnen.

Allt detta ligger i linje med Guds ord i Bibeln.

Jag borde ju kunna detta, men jag är ju bara en ofullkomlig människa... en tuff mes utan svans, för att citera mig själv från gårdagens inlägg.

Jag har inte orkat hålla emot alla krav.
Jag har prioriterat fel. För många järn i elden får elden att slockna...
Jag har hjälpt andra på bekostnad av mig själv - och det är inte enligt Guds vilja!

Ja, här får du läsa min bekännelse...

Vägen till hälsa går genom den tuffa frågan tillbaka:
- Kan du hjälpa mig?
- Nej. Vad vill du göra själv för att förändra din situation?
Det är där svaret ligger.

Och den bekväma västerlänningen vill att samhälllet ska ta ansvar, eller sjukvården eller nåt annat system... så man kan fortsätta synda mot sin kropp och utsätta den för pajer, grädde och koffein...och...

... fika med sandkakor!

JESUS FICK HÖRA ATT DE HADE KÖRT UT DEN BOTADE MANNEN.

NÄR HAN TRÄFFADE HONOM, FRÅGADE HAN:
- TROR DU PÅ MÄNSKOSONEN?
HAN SVARADE:
- VEM ÄR HAN, HERRE? JAG VILL TRO PÅ HONOM.

 JESUS SA:
- DU HAR SETT HONOM. DET ÄR HAN SOM TALAR MED DIG.

DÅ SADE HAN:
- JAG TROR, HERRE, OCH FÖLL NED FÖR HONOM.

OCH JESUS SA:
- TILL EN DOM HAR JAG KOMMIT HIT TILL VÄRLDEN, FÖR ATT DE SOM INTE SER, SKALL SE, OCH DE SOM  SER SKALL BLI BLINDA.

Jag ser med hjärtat.

Jag ber ikväll för den blinda läkemedelsindustrin, de blinda läkarna och de blinda materialisterna.

Käre gode Gud, öppna ögonen så att vi ser vad som verkligen är läkedom!
Öppna våra sinnen så att vi förstår vår plats i universum.
Hjälp oss att se hur dina naturlagar ger direkt respons på vår livsstil.

Tack Herre för din intelligens och närvaro, mitt ibland oss!
Sänd dina änglar till den som är sjuk och ropar på din hjälp.
Amen.

Till aftonbön sjunger jag psalm 231 - Oändlig nåd:

"Jag kommit hem, jag vilsen var, var blind, men nu jag ser."

Det snurrade för fort.

Till sist:
Det är ett märkligt datum idag: 13 - 06 - 13.

Tretton är det fullkomliga talet då alla lärjungar var samlade + Jesus, 12+1.
Det är liksom "gott mått", en slags nystart.

Sexan är halva tolvan... och fördelar detta välsignade överflöd åt både vänster och höger, till både kropp och själ...

Friska hälsningar, med hopp om liv!
Helene F Sturefelt, med grus i ögonen och lärjunge till den Gud som format naturlagarna,

- och som fotograferade Tredenborgs havsbad i Sölvesborg.

Välkommen. Att stanna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar