Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 20 februari 2024

ANDLIGA SÅNGER nr 107 - BIG BANG

Hur gick Big Bang till?

Välkommen till Andliga sånger utsänt från radio Sölvesborg på 92,0 MHz.
Detta är första delen av flera, då jag skall undersöka evolutionens konsekvenser på vårt sätt att tänka. 
Jag har alltid undrat varför vetenskapen inte svarar på den allra första grundläggande frågan:
- Varifrån kom materien i Big Bang?
- Vem har programmerat informationen i DNA, som formar livet?

Musik till avsnitt nr 107.

Följ med på ett rymdäventyr, med spännande musik och utmanande tankar!
Nu ger vi oss ut i universum... Vår svenske rymdastronaut Peter Wandt har just kommit tillbaka, så det hoppas jag att vi också gör efter dessa 59 minuter!
Klicka på den blå noten så startar programmet.


                            MUSIKLISTA

Signatur: CICCIE PERNVEDEN MALM - Det sjunger i själen och hjärtat.

CD'n MYSTERIUM: Ingmar Johansson: "Jag tänker mig Gud", "Rymdens katedral" och "Vi har funnit".

Mysterium, en mässa om livets insida.

Robert Santé från CD'n QUEEN OF HEAVEN: "Rosa Mystica" och "Evening Prayer".

LENNART JERNESTRAND: "Morning has broken".

ETT ENAT FOLK: "Allsmäktig Gud".

BERT MÅNSSON & JAN ARVID HELLSTRÖM "Skapelsen och Människan".
 
KJELL LÖNNÅ: "Långt bortom rymder vida" - psalm 212.

MARIE-LOUISE BECKMAN från CD'n Pastoral - orgelmusik från kyrkorglarna i Vadstena Dals församlingar - "Vomm Himmel Hoch Da Komm Ich Her", av Ernst Pepping. 

HILLSONG: High and Lifted Up.

NARNIA: "On the highest Mountain".

Ingmar Johansson sjunger om Einsteins krökta rum...

Det är viktigt att vi, som har lämnat teorin kring evolutionen och istället söker svaren i det kreationistiska tänkandet, får goda argument att se livets upphov på ett annat sätt.

Jag har läst en hel del artiklar och vetenskaplig litteratur som jag delar med mig av här:


Våga ställ de stora frågorna!
Att slumpen skulle kunna skapa något är omöjligt - slumpen är ju endast en matematisk princip som ordnar företeelser i en icke lagbunden 'ordning'... inte en skapande kraft! Eller hur?

Big Bang-hälsningar!
Helene F Sturefelt, programkreatör - eller har detta avsnitt kommit till av sig själv genom ett antal mutationer av tidigare program? 
Jörgen Hjärtenflo Sturefelt - ljudtekniker som blundade och hoppades att hans tryckningar skulle resultera i god ljudkvaliet...

Nej, bakom alla företeelser finns en skapande intelligens - det är otroligt spännande!


Fortsättning följer.
Under tiden kan du gå in på www.genesis.nu



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar