Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 13 april 2023

CAROLA LJUGER INTE

Carola ljuger inte.

Skulle du lita på en färgblind som beskriver kulören på trafikljuset?
Skulle du åka med någon som inte har körkort? 
Skulle du lita på någon som inte var religiös när han/hon berättar om religionens insida?

Den socialdemokratiska åsiktskorridoren är mycket smal. När det gäller kristendom och islam så läser jag ofta färgblinda beskrivningar där ledarkrönikor är körkortslösa utan koll på de "trafikregler" som gäller inom dessa religioner.
Det är så pass illa att de börjar leverera alltfler osanningar.

Just nu är det Carola som kommit i rampljuset.

Blågröna däck.

Carola gav en intervju i Svenska Dagbladet där hon trodde att artikeln skulle handla om hennes 40 år som artist. Men frågorna pressades allt mer in i en annan fålla som hon inte var beredd på.
Jag har varit med om liknande situationer där tidningsfolket lurar en till uttalanden som egentligen inte hör hemma i själva intervjuns ämne.

Nu blev det så att Carola gav invandrare med "annan ideologi" skulden för kriminalitet och skjutningar.

Så får man inte säga. Det passar inte in i den politiska korrektheten. Ändå vet vi att statistiken säger att så är fallet. 

Betonggrisen ramlade av sig själv.

Flyktingar från Mellanöstern kommer från muslimska klansamhällen där familjen vidmakthåller sin heder med våld. Polisen står på förtryckarregimens sida. Att komma till Sverige som är uppbyggt på motsatt sätt, är förvirrande och oerhört svårt. 
Vem klarar att gå från hot till tillit?

Carola hamnar som sagt i ett annat samtalsläge än sitt artisteri, och fortsätter svara, oförberedd, helt utlämnad till tidningens våld:

- Vi släpper in och ska vara snälla mot människor som har en helt annan ideologi, där det till och med står i deras skrifter att det är okej att ljuga för otrogna. Nu är vi inne på riktigt tuffa puckar, säger hon, men så är det. 
Det är därför Iran ser ut som det gör idag. De säger 'vi dödar inga'. Det gör de visst. Det har förvridit sanningen, säger Carola till Dagens Nyheter.

Tvångs-ursäkt.

Carola ljuger inte.
Vad gäller religion - kristendom och islam - så har hon fullt färgseende och "körlicens".
Det har inte journalisten. 

Jag har samtalat med många muslimer under åren, både rättrogna, milt troende, sekulariserade och hatiska.
Att Koranen ger rätt att ljuga för en otrogen bekräftas i detta möte. Läs här om Taqqyyia

Sturellas Fotoblogg: EN MUSLIMSK FAMILJ (helenesturefelt.blogspot.com)

Läs Koranen! Så lär du dig mer.

Om att ljuga, TAQQYYIA, se även Wikipedia som lyfter fram Koranens ord om att skydda sin tro vid fara och hot. 
Det svåra är ju att sunnimuslimer och shiiter inte godkänner varandras uppfattning om islam. Det gör att det därför finns så mycket våld inom denna religion. då Muhammed uppmanade till att "döda de otrogna".

Just nu pågår muslimernas fasta. Jag vill uppmana dig att läsa deras heliga bok för att du skall bilda dig en uppfattning om vilken världsuppfattning de lever i. Annars skall du inte yttra dig, och det riktar jag framför allt till färgblinda och körkortslösa religionstyckare med många läsare.

Vem ljuger?

Inte Carola! 
Men röda tidningsmänniskor och pressade muslimer ljuger. Det gör även vanligt folk, både inom och utom kyrkan, men det jag är ute efter är om respektive Skrift uppmanar till lögn. Och det gör inte Bibeln.

DU SKALL ICKE BÄRA FALSKT VITTNESBÖRD MOT DIN NÄSTA.
Åttonde budet. 2 Mosebok 20:16.

ÄLSKA DIN FIENDE OCH BE FÖR DEM SOM FÖRFÖLJER ER.
Jesus i Bergspredikan. Matteus 5:44.

Snygga grönlila däck, sa jag.

Jag läser vidare i lokaltidningen under rubriken "nöje" (bah!) att Alex Schulman kallade Carola 'naiv och okunnig'. Nej, den som sa det han var det. Hennes uttalanden är grundad i kunskap genom läsning av heliga skrifter.

Alex kallade hennes uttalanden även för 'främlingsfientliga'. Det kan man tycka, men om man påpekar att kriminella är överrepresenterade av en viss kategori, då är det bara ett påstående utan värderingar. 
Det är Alex som värderar, inte Carola, som tror på den Gud som älskar hela världen.

TY VÄNDER NI ER BORT SÅ ÄLSKAR GUD FÖRVISSO ICKE DE OTROGNA.
SURA 3:29 (versindelningarna kan skifta mellan översättningarna).

Islam betyder "underkastelse".

När jag tog en "avfällig" muslimsk kvinna i försvar för många år sedan, orsakades ett ramaskri som hördes via massmedia över hela södra Sverige. Det enda jag hade gjort var att citera hennes berättelse om hur hennes man fick halsen avskuren i Irak, enligt Koranens uppmaning.

Så fick man inte säga. 

Trots att det var sant.

Muslimerna i stan trängde in mig i ett hörn under en intervju och körde härskarteknik:
- Hon har fel översättning!

Ojdå, kan man ha det? 
Jag tvingades be om ursäkt, helt mot min vilja: När jag kom hem läste jag i en annan översättning samma vers, med samma innehåll. Ingen skillnad, alltså. 

Muslimerna kunde inte stå för sin grymma tro, och påkallade tyst för sig själva TAQQIYYA - möjligheten att 'skydda' sin tro och ljuga för de otrogna - vi som var kristna i detta svenska samhälle.

Jag visste detta, men inte journalisten den gången, heller. Jag valde att skriva tre långa artiklar veckan efter om den nödvändiga religionskritiken. 
Varför går islam och muslimerna fria? Vi är skolade i att ifrågasätta och syna alla ideologier - varför håller ni dem om ryggen?

Gäller inte reglerna alla?

Av rädsla förstås.

Att inte hälla bensin på brasan. 

"Fredens religion" är mycket ilsken. Läs Koranen så förstår du varför.
Därför är det så underbart när en muslim blir kristen och lämnar detta hotfulla regelsystem, och istället äntligen får kontakt med levande Gud.

I våra böner ber vi denna månad lite extra för de muslimer vi har i vår närhet. Jesus uppmanar oss att be för alla, även dem som förföljer oss. En sådan kärlek är unik! Och den talar för sig själv.

Om du vill, sök upp 30 DAGAR I BÖN FÖR DEN MUSLIMSKA VÄRLDEN.
Det är ett mycket fint bönematerial med fakta och varma böner.

Varma, kärleksfulla böner.

Avslutningsvis konstaterar jag att den religionsblinda journalistkår, som är utbildad med 68-rörelsens kristendomsförnekelse, kommer att fortsätta leverera sanna lögner om det som rör islam och kristendom.
De ser inte. Och jag fortsätter protestera mot denna reducering.

Vår gode ledarskribent kryddar sitt eget mos med att tala om skolavslutningar 'där man visst får sjunga Den Blomstertid Nu Kommer...' eftersom Skolverket "helt riktigt konstaterat att den sången numer är tradition, inte religion".

Bah!

Psalmen är avreligionifierad...

- Det är också helt i sin ordning att ha skolavslutningar i kyrkan, förutsatt att det inte görs en kristen ritual. Vilket är rätt rimligt.
Skriver och tycker Stig-Björn Ljunggren.

Det är lika (o)rimligt som att samlas i en mataffär och sjunga, men att man inte får köpa någonting när man är där - det är konsumtionshets!
Likaså bör man inte låna med sig några böcker när man är på biblioteket - det kan rubba de cirklar samhället fostrat en i...
Det är faktiskt rätt rimligt för oss som arbetar i kyrkan att gå till jobbet - och inte jobba - för att nervösa socialdemokrater har blivit färgblinda.

I så fall bestämmer jag att ni inte får skriva vad som helst där ni saknar kunskap, eftersom ni vill bestämma vad jag skall göra på mitt arbete.

Tyvärr ej i tjänst.

Nej, det här duger inte. 

Om jag inte gillar fotboll skall jag inte yttra mig om matchen, inte heller förneka dem som spelar boll.
Jag är så trött på all denna religions-fobi, vilket Antje Jackelén så riktigt framhöll, och denna  naiva okunskap. 
Tänk om vi istället kunde beskriva varandra så att att den andre kände igen sig?

Först då kan samtalet börja med frågor och kritik.

Nu ska jag lyssna på Carola när hon sjunger Främling, Vad Döljer Du För Mig... !!

Döljer han sin religion? Är det taqqyyia? Eller är han hemligt kär i henne?

Kärlek till er alla!
- ateister, artister, arkitekter, cyklister, buddhister och skribenter.
Jesus älskar oss alla.

Carola döljer ingenting.

TY SÅ ÄLSKADE GUD HELA VÄRLDEN...
Joh 3:16

Helene Sture Ljugfelt,
- som bara skojar och inte står för ett enda ord... ha ha!

Det är bäst så.

Eller?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar