Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 25 maj 2022

ANDLIGA SÅNGER 77 Helsingborg GA-GOSPEL

GA Gospel "Original".


Välkommen till ANDLIGA SÅNGER, radio Sölvesborg 92.0, där vi låter 80-talets kristna sångskatt få ta plats. I detta avsnitt nr 77 förflyttar vi oss till Helsingborg och Gustav Adolfs församling, där kören GA Gospel var mycket omtyckt och framgångsrik.

"Varför skall man göra sig till en kopia när Gud har skapat oss till original?"
Detta blir vårt tema, där text och musik är skrivna av Hans "Dalle" Dahlin. 
Musikalisk ledare är Louise Ljungberg, som har rötter på Listerlandet - hennes far var Sven-Oskar Olsson, en av initiativtagarna till EFS Listerkyrkan i Hällevik - men då hette hon Ann-Louise "Aja" Olsson.

Jag fick ord för min tro genom dessa sånger! Med stor tacksamhet delar jag nu med mig av 59 minuters andlig tydlighet. Klicka på noten så startar programmet.



                           MUSIKLISTA

Signatur "Det sjunger i själen och hjärtat" - CICCIE PERNVEDEN MALM

GA GOSPEL, LP "Original", inspelad 1983 i Europa Film Studio i Stockholm, med musiker såsom Per-Erik Hallin (Elvis pianist), Backa-Hans Eriksson, Peter Sandwall, Staffan Linder, Roger Palm m fl.

- "Original", "Här och Nu", "Vakna Opp", "Motströms", "Ingenting kan hindra mig", "Växtkraft", "Herre, för var dag", "Livet växer fram" och "Efter Festen".

Andliga sånger avsnitt 77.


EDIN & ÅDAHL "Maktfaktor" - ja, Guds Ord är verkligen en maktfaktor till förändring!

Edin & Ådal röstades fram till årets kristna skiva 1983 och fick ta emot en blankett vid Skandinaviumgalan, dit många kristna musikälskare vallfärdade till.

VIKTORIAKÖREN "Jag är Främling".

"Fader, jag vill att där jag är, de också skall vara"


I andakten spelar jag munspel och lyfter fram psalm 87 b), "Våga vara den du i Kristus är" med mycket fina ord!

Men melodin var svår, dessutom på munspel... där varannan ton ligger på utblåset och varannan på insuget... 
Men i rena förskräckelsen lärde jag mig spela efter noter, tra la la!
Noterna mellan linjerna är "blås". Noterna på linjen är "dra in". Jag vågade!

Våga vara den du i Kristus är!


Helsingborgshälsningar från

- originalet Helene Fransson Sturefelt, programkreatör,
- den helt unike Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker.

Var inte en kopia av någon annan. Gud har skapat dig som du är.

På återhörande!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar