Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 10 maj 2022

ANDLIGA SÅNGER 76 Kung och Dans

Vem är Kung? Och varför dansa?


Välkommen till ANDLIGA SÅNGER, utsänt från radio Sölvesborg, 92,0 MHz - ett program med modern kristen musik. Se musiklistan nedan.
I detta avsnitt nr 76 tar vi med allt som tynger och oroar oss, av krig och konflikter, för att hitta hopp och livsmod.

Eller som Tage Danielsson sa:
"Det är ens skyldighet att hålla glädjen levande. Det kan vara tungt, men man måste försöka.
Om man ger upp och drunknar i sorgen, ökar man världens elände".

Och jag säger som Petrus:
"Herre, till vem skulle vi gå? Du har det eviga livets ord och vi vet att Du är Guds helige".

KUNG och DANS blir mitt tema. Klicka på länken och lyssna när du vill, som en "podd". 59 minuter - med en glad liten truddelutt på slutet!


                            MUSIKLISTA

EDIN & ÅDAHL - från CD-boxen "Komplett": Kosmonaut Gagarins Rapport, 1992:
- Kom, kom, kom.
- Kungen av Ego.
- Vart ska Du Gå?
- Jag kan inte leva utan Dig.

Bengt och Lasse Edin & Simon och Frank Ådahl.


LIAM & LAYEL Berglund från Bromölla - från CD'n "Super-Jesus":
- Jag hoppar upp och ned
- Vi vill fira
- Kungars Kung
- Jag älskar Dig

Detta är den bästa kristna barnskivan jag har hört! 
Liam och Layel har skrivit låtarna tillsammans med sina föräldrar Markus och Sara Berglund:
Happy Li La Production 2017. 

Liam och Layel Berglund, Bromölla.


HILLSONG, Australien 2013, från CD'n "Young and Free":
- Brighter
- Alive

Heligdansmässan "Din Ljusa Skugga":
- Det Går en Dans genom tiden salar
- Dans för Varje Dag.

Radion, en vän i nöden.


Till sist, i andakten: "Änglarna sjunger i himlen" (psalm 333) med Tomas Blank och Skogängsgårdens barnkör.

Med ett trotsigt hopp, trots allt,

- Helene Fransson Sturefelt, programkreatör vid mikrofonen och truddeluttspelare,
- Jörgen Hjärtenflo Sturefelt, ljudtekniker, redigerare och trumbankare...

Radiostudion, Furulundsskolan.


Språkövning:
- Vart skall du gå? (rikting)
- Var är du? (plats)

Jag skall gå norrut, till radiostudion vid Furulundsskolan.
Jag är i mitt vardagsrum och skriver radiomanus.

Inte "vart är du"!!
Svaret blir i så fall:
- Jag är norrut....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar