Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 1 mars 2022

KÄRLEKENS GRÄNS - och LÖGNENS (Maskirovka)

Borrkärnor?


Vem är lögnare och vem talar sanning? Hur ska man veta?
Jag ljuger inte i alla fall! Inte medvetet... Och våra svenska myndigheter kan vi alltid lita på.
Eller?

Lögnaren överträder gränser.
Kärleken stannar inom gränserna.

Gränser är både nödvändiga och goda så länge det finns lögn och ondska.
Men om man är uppvuxen i en skyddad värld, där krig bara finns i dataspel och målet är "du kan bli vad du vill", då vaknar man brutalt upp till den verklighet som vi äldre känner bättre.

Den unga generationen sätter en ny agenda. Vi har under de senaste åren levt med normlösheten som begynnande måttstock.
I översvallande gränslöshet får individen uppmaningar att göra vad han eller hon vill och känner för, och det låter kanske bra. 

Men denna unga generation talar sällan om ansvar, och aldrig om att det skulle kunna förekomma illvilja och lögn i denna gränslöshet. 

Oduglig brygga. 


Vi har gått in i Fastlagssöndagens vecka, med Blå Måndag, Fettisdag och Askonsdag.
Temat är Kärlekens väg.

Så vackert.

Men det är inte vilken kärlek som helst. 
Den är inte sentimental, inte slätstruken och inte gränslös.

Jo, denna kärlek är gränslös endast på det sättet att den överskrider egots bekvämlighet, för att tjäna sin nästa.
Och den har Gud som drivkraft.

Jag har sällan hört unga människor tala om att de vill göra något för sin medmänniskas skull... Nej, det är mest "allt ljus på mig" som influenser eller dataspelsanimatör. 
Ja ja, det finns undantag, det vet jag också, men detta ligger i luften.

Den bubblan spricker nu.

Rostigt uppdrag.


Den sanna kärleken ställer frågan:
- Vad kan jag göra för Dig?
Inte:
- Vad kan du göra för mig....

Och den riktigt vuxna frågan är ju:
- Vad kan jag bidraga med i samhället?

Lögnaren överträder andras gränser.
Kärleken stannar framför andras gränser.

Detta inlägg kommer att beröra krig mot både människor och virus... där lögnen tror sig tjäna de bästa syften. Och du skall få lära dig ett nytt ord: Maskirovka.

Vad döljer du?


Vi följer med stor förskräckelse nyhetsrapporteringarna om krigshetsen från Rysslands president Putin.
Det är alldeles nödvändigt att nu lära sig hur en lögnare bygger upp en aggression.

Som jag skrev i förra inlägget så är retoriken hämtad från sandlådan.
- Om du inte vill leka med mig så slår jag dig. Hårt. 

Lögnaren börjar med att skapa ett problem som inte finns.
Med propagandans hjälp förvrids sanningen till den egna fördelen.
Sedan skapas en "lösning" som ingen bett om, där lögnaren skall gå över gränsen och rätta till det som är "fel". 

Skapade problem.


I den bibliska världsbilden kallas Guds fiende just för Lögnare. 
Djävulen vrider till att så att det är "nästan rätt". Det låter ofta bra, men det skaver, utan att man vet varför. 
- Skulle Gud ha sagt...

När vi inte ser att det finns en ond kraft som vill oss illa, utan tror att allt är gott, då blir ju det goda förrädiskt... och svårt att lita på.

Jesus är mycket skarp i sitt uttalande då de skriftlärda ansätter honom med sina argument. Den sanning som Jesus kommer med inte en åsikt, utan den är från Gud, själva Sanningen:

NI HAR DJÄVULEN TILL ER FADER,
OCH NI VILL GÖRA VAD ER FADER ÖNSKAR.
HAN HAR VARIT EN MÖRDARE FRÅN FÖRSTA BÖRJAN,
OCH STÅR UTANFÖR SANNINGEN, EFTERSOM SANNING INTE FINNS I HONOM.

NÄR HAN LJUGER, TALAR HAN MED EGNA ORD,
TY HAN ÄR EN LÖGNARE OCH LÖGNENS FADER.
Johannes 8:40-47.

Lögnens fader.

Jag är oerhört tacksam för att få leva med den bibliska livssynen, för den ger redskap att avslöja lögnen.
Här kommer ett exempel från veckans Psaltarpsalm 86:

HERRE, DU ÄR GOD, DU FÖRLÅTER,
RIK PÅ KÄRLEK TILL ALLA SOM ÅKALLAR DIG...

Lögnaren säger:
Gud är inte min herre, det är jag själv.
Gud är inte god, Gud kan lika gärna var ond, så illa som det är ställt i världen.
Gud förlåter - bah! Sicka dumheter! Varför skulle Gud förlåta? Gud fördömer och skickar oss till helvetet!
Rik på kärlek, nej det har jag inte upplevt.
Och åkalla gud, hallå! Vem hör? Ingen!

Tyrannens lögner.


Diktatorn i Ryssland använder en taktik som kallas Maskirovka - att dölja, gömma - att göra en skenmanöver.
De spränger ett hus i eget land och ger grannlandet skulden.
- Det var ni som gjorde det! Nu anfaller vi er. 

Maski-rovka.

Dina gränser är inte mina gränser. 
Men mina gränser är dina, bara så du vet.

Maskerad lögn, förvriden till sanning.

Både det ryska folket och det ukrainska läser sin Bibeln och ropar med Psaltarens ord just nu:

HERRE, LYSSNA TILL MIN BÖN
HÖR MIG NÄR JAG BER.

I NÖDENS STUND ROPAR JAG TILL DIG
OCH DU SVARAR MIG.

HERRE, BLAND GUDARNA ÄR INGEN SOM DU,
INGA GÄRNINGAR SOM DINA.
Psalt 86:7-8

Pirens gräns beskyddar.


Om vi hade haft andliga ögon att se med, skulle vi kunna erfara den tjocka rökelse av människors böner som stiger upp just nu för fred, i detta oprovocerade angrepp.

Men Lögnaren säger:
Det finns igen Gud och om det skulle finnas någon, så lyssnar denne Gud inte.
Men ateisterna och materialisterna kommer att bli varse att bland alla avgudar, både bland de andliga varelserna och de mänskliga, så finns det bara EN Gud som har all makt.

Och Guds makt är Kärlekens makt.

Vad gör Gud i krig?
Minimerar antalet offer.

Vad gör människan i krig?
Dödar så många som möjligt.

Kärlekens väg?


Den som startar och legitimerar anfallet drivs ofta av - lögn. 
Och vi skall inte tro att vi i demokratiska nationer är bättre än de ateistiska och kommunistiska regimerna.

Västs militära aktioner i Irak och Libyen handlade mer om olja än "demokratisering och mänskliga rättigheter". Det kallas dubbelmoral.
- Diktaturer älskar sådant här, skriver Adam Cwejman i Göteborgs-Posten. De lapar upp vår dubbelhet och spottar tillbaka den på oss i FN's generalförsamling.

Krig är ett mentalt virus.
Lögn är ett själsligt virus.
Corona är ett kroppsligt virus.

Krig, lögn och maskirovka.


Många stora nyheter rapporteras inte av svensk huvudmedia. Hur mycket har du hört om lastbilskonvojerna i Ottawa, Kanada till exempel?
Det började som en protest av chaufförerna att behöva visa de effektlösa vaccinpassen för att ta sig in i landet igen efter att ha varit i USA.

President Trudeau har infört stenhårda pandemilagar som liknar diktaturfasoner.
En kanadensisk kvinna boende i Sverige säger:
- Vi har sett videor som visar hur polisen hårdhänt slår ned människor som demonstrerar mot de extrema utegångsförbuden och vaccintvånget.

Våld används som medel för att förhindra smitta... en sjukdom som 99,9% överlever.
Vilket är värst?
Myndigheternas våld och tvång eller sjukdomen?

Gränser överträds. Människor såras. Tilliten skadas.

Ja-sägare.


Men vi i Sverige lider väl inte av detta?
Vi är goda och präktiga och vill alla väl. Vi litar på varann och är snälla.
Jodå.

Jag önskar att jag sluppe (konjunktiv av verbet slippa, inte felstavat!) skriva detta, men nu sipprar det ut som vi har vetat länge:
- Vaccinen mot C-19 orsakar svåra biverkningar, som inte längre kan bortförklaras med "du inbillar dig" eller "det syns inget på röntgenplåten". Spikproteinet i mRNA-injektionen går in i cellkärnan och vänder kroppens eget försvar mot sig själv.

Läkemedelsindustrin tjänar enorma pengar på detta alltför snabbt framtagna "vaccin".
Myndigheterna erkänner att dess verkningsgrad är låg. Man kan fortfarande smitta och bli smittad, dessutom måste man ta upprepade injektioner. Dos 3, dos 4, dos... hur länge ska det hålla på?

Hur ska de rädda sitt ansikte och erkänna att det inte blev bra?
Hur  ska Putin erkänna att anfallet in i Ukraina inte blev bra och att många ryska män miste livet för en lögn?

Vi måste ge lögnaren ett bra ljug-svar så att de kan dra sig tillbaka... och vi pusta ut.

Flock-immunitet mot desinformativa virus...?

Mr Corona.


Det går utmärkt att tänka själv och börja förstå att något är fel.
Men tvånget är här och rädslan har gjort många oförmögna att genomskåda detta.

Medicin har blivit politik.
FHM vill överskrida människors personliga gränser. 

Maskirovka.

Myndigheterna gömmer undan de över 90.000 anmälda biverkningarna. Varför rapporterar inte SVT om det? 
Är även de tystade av läkemedelsindustrin? Hur många lager av lögnare finns det??

Jag frågar en sjuksköterska:
- Vad finns det för substanser i vaccinet?
Hon kan inte svara.
- Så du vill injicera något i min kropp som du inte vet vad det är?
- Jo men nu är det ju så att...
- Stopp. Du vet alltså inte vad du gör eller vad det får för konsekvenser?
- Men det skyddar mot allvarlig sjukdom och död.
- Jasså. Endast 0,095% har avlidit av C-19 enligt befolkningsstatistiken i Blekinge. 146 personer av 160.000 invånare. Det är inte mer än en vanlig influensasäsong.
- Så kan du inte säga...

Samtalet avbryts. Hennes desinformation är obehagligt full av omedveten lögn.

Båten flyter jättebra.


Jag ber en tyst bön med Psaltaren 86:

VISA MIG, HERRE, DIN VÄG
SÅ ATT JAG KAN VANDRA I DIN SANNING.
Psalt 86:11.

Käre himmelske Fader,
Hjälp oss i denna svåra tid att förstå och erfara var Din sanning är.

Jag vill inte leva i desinformation, i skrämsel eller rädsla.
Herre, förlåt oss all den lögn som sprids för att överträda gränser på ett orättfärdigt sätt. 

Visa oss kärlekens väg, att hjälpa varann, rädda varann, från mentala virus, själsliga lögnvirus och kroppsliga virus.
Amen!

Skyddande gräns?

Begränsade hälsningar med ständig sanningstörst,

Helene F Sturefelt,

- som fotograferade i Hällevik och 
- den sanningssägande grafittin i Mariebergs gångtunnlar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar