Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 17 mars 2022

ANDLIGA SÅNGER 72 - Vittnesbörd

Radiomusik.


Välkommen till Andliga sånger i radio Sölvesborg!
Det är inte så lätt att bjuda in folk till studion, därför skall jag istället berätta om några personliga mänskoöden och vittnesbörd, från flera håll i världen.

Musikaliskt blir det smak av Afrika, instrumentalt av Erik Tilling och lite dansband där Caroline och Thomas Broström sätter kristna texter på välkända schlagermelodier.

Klicka på den blå noten, så startar 59 minuter av välmenande toner och tankar:


MUSIKLISTA

Signatur: Det sjunger i själen och hjärtat - CICCIE PERNVEDEN MALM

ERIK TILLING & Jeff Johnsson - "Han går aldrig förbi mig", "I gott bevar", "Jesus har gjort allt" samt "Fäst dina ögon på Jesus".

BLOMMANZ - Thomas och Caroline BROSTRÖM - "Jesus, kom till mig", "Han är min sång och min glädje", "Jag har beslutat att följa Jesus" samt "Av hela mitt hjärta".


ZAMBIA - The Heritage Quartet Singers - "Everytime I feel the Spirit", "Land beyond the River", "Ndimitima" samt When the Saints".

ISRAEL - Nava Thehila - "Hear and Rejoice" Psaltaren 97.





Varma hälsningar!
Helene Fransson Sturefelt
Jörgen Hjärtenflo Sturefelt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar